,,Ahogy a pályát így stilizált alakban kiraktuk, ugye a vasútállomás felől, az Éhen Gyula térről elindul, befordul a Széll Kálmán utcába, elmegy a Savaria múzeum előtt, MÁV Igazgatóság, Nagy Szálló, befordul a Király utcába…”
Lemodellezték a szombathelyi villamos egykori útvonalát az érdeklődőknek a villamos-napon vasárnap. 1897-ben indult útjára a jármű, a pályaszakasz hossza kezdetben 1,6 km volt, később több mint 3 km-esre bővítették. Ötpercenként járt, a 70-es években az utasforgalom elérte a hétmillió főt. A Smidt Múzeumban villamoshoz kapcsolódó emlékekről beszélgettek és interaktív családi játékot is szerveztek a sárga csilingelő szerelmeseinek.
Smidtné Vinczi Réka múzeumpedagógus
,,Nagyon érdekli az embereket, főleg az, hogy miért szüntették meg, lehet-e újraindítani, illetve ahogy a helytörténeti játékban részt vesznek látom, hogy felcsillan a szemük, főleg, ha tudják azonosítani a régi épületeket a maiakkal, akkor be tudják helyettesíteni vagy hogyan változott meg az az adott épület. nagyon érdekli őket, főleg azokat, akik kötődnek Szombathelyhez.”
A kisrákosi Sütő család két tagja komplett modellrendszerrel érkezett és bemutatót is tartott.
Sütő Zoltán - vasútmodellező
,,Ez egy teljesen egyedi házilagosan készült technika, maga a villamos, amiről szól ez a nap, ez 2001-ben készült, nagyjából 160 munkaórában és teljesen házilagos, tehát barkács-műhelyi körülmények között.”
Ez a zalaegerszegi férfi már szombathelyi középiskolai tanulmányai alatt beleszeretett a villamos- és vasútvonalakba.
Török Tibor, Zalaegerszeg
,,Az egyik hobbim egyébként a volt vasutak és a volt villamosok felkeresése, Többször túráztunk ilyen útvonalakon is, ezért is jöttem el ide és látogattam ezt meg, ami egyébként nagyon érdekes.”
A szombathelyi villamos 1974-ben szűnt meg. Emlékét az 1-es villamoskocsi őrzi, amely 2007-ben került a Smidt Múzeum kertjébe. A hétvégi villamos-nap a Smidt Múzeumért Alapítvány és az önkormányzat támogatásával jött létre.