A továbbtanuláshoz kellő ismeretek mellett az érzelmi intelligenciát fejlesztő tantárgyakra is szükség van a gimnáziumokban, hogy az innen kikerülő gyerekek később teljes életet élhessenek. Erről is szó volt azon a pódiumbeszélgetésen, amelyre a téma szakértőjét hívta meg a gyakorlóiskolaként is működő szombathelyi Bolyai korábbi igazgatója.
Károly Frigyes - ny. igazgató, ELTE Bolyai-iskola
“Azok az iskolák, akik a magyar pedagógusképzésnek a műhelyei, és az első lépéseket itt teszik meg a jövendő tanárok, példát mutassanak arra, hogy mi a fontos az iskolában. Hogy nemcsak az ismeret, hanem igenis nagyon fontos, legalább ennyire fontos az érzelmi oldal, aminek a legjobb letéteményese a művészet.”
A 11. és 12. évfolyamon már bevezették a Művészetek elnevezésű komplex tantárgyat, és a szombathelyi tapasztalatok jók: filmek, színdarabok készülnek ezeken az órákon. A szakértő szerint azonban ez kevés, átfogóbb változásra lenne szükség - hangzott el.
Vekerdy Tamás - pszichológus, író
“Teljes értékű közismereti sáv, ugyanolyan súlyú teljes értékű művészeti sáv - hangsúlyozom, ugyanolyan súlyú, s óraszámú. És ugyanolyan súlyú és óraszámú cselekvés, performációs sáv, vagyis kézimunka, kézművesség, mezőgazdaság, ipar, szociális munka satöbbi. A három együtt adna ki egy normálisan működő iskolastruktúrát.”
Vekerdy Tamás nagy sikerű előadást tartott szombathelyi pedagógusoknak az élményszerű, örömöt adó iskoláról, az ember megismerésének fontosságáról, de még a kamaszokhoz is használati utasítással szolgált.