Több mint 200-an vettek részt az elmúlt két évben megvalósított 13 műhelymunkán és szakmai rendezvényen. Többek között kultúra, művészetek, sport, turizmus, gasztronómia és városmarketing témakörben igyekeztek felszínre hozni az újító ötleteket, hogy Szombathely okosabb, zöldebb és boldogabb várossá válhasson a jövőben. Fiatalok, vállalkozók, nyugdíjasok, civilek, intézmények - széles volt a célcsoport.
Hutflesz Mihály - ügyvezető, Régiófókusz Közhasznú Nonprofit Kft.
"A kreativitás nézetem szerint egy erőforrás, olyan emberi tényező, ami komoly hozzáadott értékkel bír, egy társadalmi tőke, amely egy belső felhajtóerőt jelent. Az anyagi és szellemi tőke egyaránt fontos, azonos súlya van, és ha ez szimbiózist tud megvalósítani, akkor mondhatjuk, hogy hatástöbbszörözés van, ami a sikeres városok jellemzője."
A beszélgetéseken kiderült például, hogy a kis sportegyesületek segíthetik egymást a gyerekek versenyre utaztatásában, a kulturális szektorban szükség lenne a programok összehangolására, és össze kellene fésülni olyan párhuzamosan működő weboldalakat, amelyek inkább csak kioltják, és nem erősítik egymást.
"Az egy-egy előadás csak felszínre hozta az ötleteket, problémákat és megoldási javaslatokat."
A zárókonferenciát megelőző sajtótájékoztatón elhangzott, hogy olyan városvízió és fejlődési ív felvázolása volt a cél, ami mögé a helyi társadalom, civilek, városvezetés, vállalkozások felsorakozhatnak. Bokányi Adrienn tanácsnok kiemelte: gondolatébresztő előadások és beszélgetések történtek, amelyek a városvezetés számára is fontosak, hiszen segítik a jövőbeni döntéseket. Szükség van az ehhez hasonló alulról jövő kezdeményezésekre. Kutatások folytak, összefoglaló anyagokat dolgoztak ki, elkészült a szombathelyiszo.hu honlap, létrejött egy kreatív együttműködést támogató hálózat és több hasznos marketinganyag. A zárókonferencián Nemény András polgármester köszöntötte a megjelenteket. Mint mondta, a partnerségi kapcsolatokon múlik a város jövője.
"Azt gondolom, egy ilyen kreativitásra és innovációra épülő konferencia és az eddigi történések erről szólnak, hogy kultúra, média, sport, városmarketing terén hogyan lehet összeadni, amit tudunk, és az egy vonzó város legyen."
A programban felszínre került kreatív ötleteket nem hagyják elveszni.
Babós Csaba - ügyvezető igazgató, Vas Megye és Szombathely Vállalkozásfejlesztési Alapítványa
"Az együttműködés, amit ma aláírunk, egy folytatási lehetőség. Az volt a cél, hogy ez ne csak elporladjon a lezárt programok után, hanem vigyük tovább, feszegessük a kreatív ötleteket, és a jövőbeni lehetőségeket kihasználva nyújtsunk valamit a városnak a kreativitásból és innovációból is."
A konferencián szó esett a területi tervezés kihívásairól, eredményeiről, a kreativitás és innováció szerepéről az újturizmusban, ausztriai jó gyakorlatokról, városmárkázásról és a kultúra helyéről a településfejlesztésben.