Hírek

Vasútfejlesztés

2017. szeptember 05., 14:30

A GYSEV Zrt. és a MÁV Zrt. képviselői állami, térségi és városi vezetők bevonásával tartanak országjáró körutat. A roadshow kedden Szombathelyre érkezett. Az eseményen a szakemberek összegezték az utóbbi évek fejlesztéseit és ismertették a jövőbeni terveket.

Vasútfejlesztés

"Szombathely állomás, Szombathely állomás, köszöntjük kedves utasainkat!"

Villanymozdony gurul be a szombathelyi vasútállomásra. Manapság már a Budapestre tartó és onnan érkező vonatok villamos vontatással közlekednek. Ez óriási előrelépést jelent a magyarországi vasúti személy és teherszállítás történetében. Szombathely évszázadok óta a hazai vasútközlekedés egyik legfontosabb nyugat-dunántúli csomópontja.

Puskás Tivadar - polgármester
"Az előző századforduló környékén 16 irányba mentek innen a vonatok. Ez azt jelentette, hogy Budapest volt hasonlóképpen kiterjedt vasúthálózattal rendelkező település."

A polgármester ezt annak a roadshownak a keretein belül ismertette, amelynek célja: a vasúton történő utazás népszerűsítése. Puskás Tivadar bejelentette, hogy a kormány augusztusi határozatában a Modern Városok Progam keretében 650 millió forintot csoportosított át Szombathely épülő Intermodális Csomópontjának előkészítési munkálataira. Az eseményen összegezték a Vas megye vasúthálózatának legnagyobb részét működtető GYSEV Zrt. legutóbbi térségi fejlesztéseit, a Szombathely-Csorna és a Szombathely-Zalaszentiván vonal villamosítását, valamint szó esett a vonatok fejlesztéséről is.

Ungvári Csaba - vezérigazgató-helyettes, Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.
"A motorvonat beszerzésünk folytatódik, A tavalyi évben aláírtunk szerződést újabb 10 motorvonat beszerzésére, ezek az elkövetkezendő 2 évben fognak megérkezni, így teljessé válik egy 20 járműből álló flotta a GYSEV-nek, ami azt fogja jelenti, hogy a regionális közlekedésben ezekkel a motorvonatokkal fogjuk 100 százalékig kiszolgálni az utasokat."

Ezáltal felgyorsul a személyszállítás, rövidülnek a menetidők és javul az utaskiszolgálás is. A másik nagy szolgáltatónak, a MÁV-csoportnak 2010-ben csaknem 300 milliárd forint volt az adósságállománya - tájékoztatott a cég elnök-vezérigazgatója. Az utóbbi 7 évben mutatott folyamatos árbevétel emelkedésnek köszönhetően az adósságállomány 2017 végére várhatóan 54 milliárd forintra csökken.

Dávid Ilona - elnök-vezérigazgató, MÁV Zrt.
"Munkavállalóinkkal is foglalkozunk természetesen, hiszen saját erőből az utóbbi években jelentős bérfejlesztés volt, illetve sikerült megállapodást kötni és a kormány segítségével 30 százalékos bérfejlesztést 3 év alatt végrehajtani."

A MÁV és az önkormányzatok jövőbeni együttműködése során a tervek között szerepel további P+R parkolók létrehozása, valamint vasútállomások fejlesztése. A MÁV-csoport személyszállító leányvállalatának 2016-ban Szombathely térségében 1,5 millió utasa volt.