Hírek

Vásároljunk tudatosan!

2020. május 18., 16:54

A Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szeretné tudatosabb vásárlásra ösztönözni az itt élőket. Ezért támogatják a Facebookon elindult kommunikációs kampányt: a „Vásárolj tudatosan Vas megye” elnevezésű oldalon gyűjtik azon vállalkozásokat, amelyek a térségben működnek és amelyek termékeinek megvásárlásával bárki segítheti őket.

Vásároljunk tudatosan!

A koronavírus-járvány miatt válságba került  a turizmus és a vendéglátás, amelynek helyi beszállítói is nehéz helyzetben vannak. A térségben megtermelt és előállított termékek piaca lényegében megszűnt, hiszen az éttermek és szállodák korlátozottan működtek, a rendezvények elmaradnak, a nagy áruházláncok polcaira pedig csak nehezen kerülnek be helyi termékek. Emiatt számos vállalkozásnál jelentős készletek halmozódtak fel, amelynek egy részét a szavatossági idő és az idényjelleg miatt később már nem tudják értékesíteni.

A telefonnál: Völler László - elnökségi tag, Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Nekem nagyon jó kapcsolatom van a borászokkal. És ugye tudom, hogy a borászok is gondban voltak, mert ugye nem fogyott a bor. Meg van nekik szokva, hogy a nagykerekbe meg a vendéglátóhelyekre szállítanak minden héten bizonyos mennyiségű bort, és ez mind kiesett. És a szőlő hajt nekik, jön a termés, és akkor nem tudják hova tenni az új szüretet. Tehát ők is gondban vannak, ugyanígy a mezőgazdaságból élők, akik gyümölcsöt, zöldséget szállítottak be egy-egy étterembe

A térség gasztronómiáját színesítő helyi termékeket kevesen ismerik, így kevesen is fogyasztják. A Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szeretné tudatosabb vásárlásra ösztönözni az itt élőket. Ezért támogatják a Facebookon elindult kommunikációs kampányt: a „Vásárolj tudatosan Vas megye” elnevezésű oldalon gyűjtik azon vállalkozásokat, amelyek a térségben működnek és amelyek termékeinek megvásárlásával bárki segítheti őket.

A telefonnál: Kiss András - alapító-tulajdonos, Kőszegi Sör
Ha nincs helybéli, meg bemegyünk a nagy láncba és veszünk egy külföldi terméket vagy az ország egy másik részéből jövőt, akkor itt a helyi vállalkozók nem fejlődnek, tehát gyakorlatilag nem tud élénkülni, serkenni a helyi gasztronómia, így szerintem fontos a fogyasztókkal ezt kommunikálni, hogy nagyon sokat tehetnek azzal, hogy az így is, úgy is elköltött forintjaikat kinél költik el.

A kamara hangsúlyozza: ha pénzünket a helyi vállalkozásoknál költjük el, azzal a helyi cégeket támogatjuk, akik helyben adóznak, helyi munkaerőt alkalmaznak, bevételüket is itt költik el, vagyis a helyi gazdaságot erősítik. A kamara törekvései a szombathelyi önkormányzat szándékaival is találkoznak: a gazdasági élet újraindítását célzó Restart program egyik alappillére nem véletlenül a „Vegyél helyit!” gondolata.