Ennek lehetséges megoldásairól tartottak konferenciát a Nyugat-magyarországi Egyetem pedagógiai központjában.
290 hallgató választotta a tanári mesterképzést a Savaria Egyetemi Központban, 450-en pedig megkezdték a felkészülést arra, hogy részt vegyenek a pedagógus képzésben. Felmérések azt mutatják, hogy egyre kevesebben élnek ezzel a lehetőséggel. Sok a fiatal pályaelhagyó és a maradók sem látják szakmájukban a karrier lehetőségét. Ezen a helyzeten javíthat a kidolgozás alatt álló pedagógus életpályamodell, ami a képzést és a folyamatos továbbképzést is átfogja.
Dr. Rádli Katalin - minisztériumi főtanácsadó
"A pedagógusok előmenetele a közoktatási intézményekben, a pályaív meghatározása összekapcsolódna a pedagógus továbbképzés kérdéseivel is."
A megújítás társadalmi vitájában számítanak a szakemberek tapasztalaira. A regionális pedagógiai központban - kutatásaik alapján - egy német modell hazai bevezetését javasolják.
Dr. Iker János - igazgató, Regionális Pedagógiai Központ
"A közoktatási intézmények, iskolák "jó gyakorlatok" hálózatát alakítanák ki az egyetemek szakmai irányítása mellett, régiónként."
Ha megvalósul, egységesebb lehet a közoktatás és a pedagógus képzés, a továbbképzésre szánt források közvetlenül az iskolákhoz kerülhetnek és szakmai kutatások szolgálhatják a fejlődést.