Motor elé kanyarodott egy személykocsi a forgalmas kereszteződésben 2021 októberében. Az autós a Rozsnyó utcából akart balra kikanyarodni, de a sofőr pedig nem vette észre időben a 86-oson balról közlekedő kétkerekűt. A motoros a helyszínen meghalt. A kocsit vezető ötvenes férfi ellen néhány napja emelt vádat a bíróság. Ez volt az a baleset, amely után az önkormányzat megváltoztatta ebben a kereszteződésben a KRESZ-t.
Tóth Kálmán - elnök, Városstratégiai Bizottság
“Most már tilos balra kanyarodni, és ezzel úgy érzem, hogy kivettük a méregfogát a történetnek, én a rendőrségi statisztikából, és a rendőrségtől azt az információt kaptam, hogy nincs, nem volt azóta baleset.”
Ez a 86-os főút másik veszélyes kereszteződése, a Csaba utcánál. Itt is gyakori a baleset, ám nem lehet olyan egyértelmű hatékonysággal kezelni a helyzetet, mint a Rozsnyó utcai csomópontban.
Böröcz Miklós - vas megyei igazgató - Magyar Közút Nonprofit Zrt.
“Ott ugye a város, mint a Rozsnyó utca kezelője, megszüntette a balra fordulás lehetőségét, velünk egyeztetve, ehhez a mi kezelői hozzájárulásunk is kellett, itt a helyszínen, ahol állunk, a Csaba utca és a 86-os és 87-es közös szakaszának kerszteződésében pedig szintén felmerült ennek a lehetősége, azonban hozzájárultunk volna ahhoz is, azonban szakmai javaslatunk volt, hogy figyelembe kellene venni azt is, hogy itt a balra fordulni nem tudók majd a Vásártér utcát, és azon keresztül a Vépi úti körforgalmat fogják terhelni, ami így is a zsúfolt időszakokban meglehetősen tehelt.”
Ez további problémákat okozhat. A csomópont átépítése lehetne csak megoldás - mondja a szakember. Itt 2017 óta 70 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben. A traffipax doboz nemrég azért került ide, hogy ellenőrizzék, betartják-e a szabályt az autósok.
Tóth Kálmán - elnök, Városstratégiai Bizottság
“Van nagyon komoly ipari forgalom, teherforgalom, hiszen az ipari park egyik kivezető útjáról beszélünk, nem lehetett ilyen módon megtiltani a balra kanyarodást, viszont azt is látjuk, hogy itt is volt már baleset, ha nem is halálos, gondoltuk, a beavatkozás itt is szükséges.”
A traffibox visszatartó erő lehet, hiszen a sofőrök nem tudhatják, épp van-e benne sebességmérő vagy nincs.
Tóth Kálmán - elnök, Városstratégiai Bizottság
“A hosszú távú terveink arra vonatkoznak, ugye országos tervek, hogy az M86-os meg fog épülni ugye Vép fele, Balogunyom irányába, ennek az útnak hosszú távon egy sokkal kisebb forgalma lesz, mert a kamionos forgalmat, a nagy áruforgalmat nem itt fogják bonyolítani, bízunk abban, hogy ez a moratórium, amit a kormány az M86-osra kivetett most itt a gazdasági nehézségek kapcsán, ez hamarosan megszűnik, és ténylegesen neki tudunk állni, én bízom abban, hogy azért ez lesz a végső megoldás.”
A körforgalom építése százmilliós költség lenne, ezt most nem engedheti meg magának a város.