Gépüket takarítják éppen a munkások a 87-es főúton. Lukácsházán már végeztek az útjavítással. Félpályás korlátozás mellett dolgoztak itt a közutasok. Ezen a szakaszon korábban csatornázás miatt bontották meg a burkolatot. A munkálatok után ugyan helyreállították az útpályát, de azóta hatalmas, már kikerülhetetlen kátyúk keletkeztek. Most felmarták a rossz állapotú aszfaltot, és új került a helyére.
"Végeztünk a 87-es főút lukácsházi átkelési szakaszán egy 400 méteres résszel, ez teljes szélességben egy meleg aszfaltos burkolaterősítést kapott. Szintúgy elkészült Söpte és Szombathely között egy 600 méteres szakasz, ez is burkolaterősítés."
A Magyar Közút Zrt. megyei igazgatója azokat az útszakaszokat mutatja, ahol ezen a nyáron útkarbantartásokat végeznek. Tömörd és Csepreg között felületi bevonat készül, Duka és Jánosháza között a burkolat szélét cserélték, az Őrségben pedig Szalafő és Farkasfa térségében egy 3 km-es szakaszt tesznek rendbe.
Horváth László megyei igazgató, Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Ha annyira tönkrement a burkolat, vagy egyenetlen, akkor mindenképpen egy egyenes, egyenletes szakaszt kell készíteni, ezt marással szoktuk, az a legegyszerűbb, és ezt a mart aszfaltot alsóbb rendű utakon, kisebb forgalomnál újra fel tudjuk használni egy másik technológiával.
A felmart aszfaltot – ahol lehet – újrahasznosítják, ahogy nem megy kárba a maradék sem. Lukácsházánál például a megmaradt anyaggal a padkát erősítették meg. Szombathelyen a Dolgozók útján végeznek a nyár során javításokat a közutasok.