Közel négymillióan élnek ma Magyarországon társasházban. Nekik, és mindenkinek, aki közműszolgáltatást vesz igénybe, hasznos tanácsokat gyűjtöttek össze ezekben a füzetekben. Hogyan kerülhető el, hogy valakinél kikapcsolják a villanyt vagy korlátozzák a vízfogyasztást - erről is szó van bennük.
Nemeshegyi Benjámin - szakmai tanácsadó, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
“A fizetési késedelemmel kapcsolatban élnek tévhitek. Ugyanis amikor a számlát befizetjük, úgy gondoljuk, hogy elegendő a teljesítési határidő napján feladni a csekket, de ezzel szemben ez a határidő a számlán azt jelöli, amíg a szolgáltatóhoz kell érkeznie az én átutalt összegemnek, ennél fogva csekkes fizetésnél 2-3 nappal korábban kell már teljesítenem.”
A statisztikák szerint 2017-ben még 71 ezren éltek olyan háztartásban, ahol kikapcsolták a földgázszolgáltatást, tavaly viszont már csak 28 ezren. Hasonlóan nagy arányú a javulás a távhőt igénybe vevőknél. A hivatal célja, hogy ennyi eset se legyen - ezért országjáró körúton népszerűsítik az ismeretterjesztő füzeteket.
Kardos Ferenc - helyettes szóvivő, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
“2016-ban indítottuk útjára a Panasza van? Segítünk! című kiadványsorozatot, és idén a 7. és 8. füzetet jelentettük meg. Azok a tapasztalataink, hogy a visszajelzések nagyon pozitívak, a fogyasztók kedvelik és keresik ezeket a kiadványokat, és az érintett témákban a panaszok száma érezhetően csökkent.”
Korábban foglalkoztak már a szabálytalan energiavételezéssel, a felhasználóváltással, és a védendő fogyasztói réteggel is. A sorozat várhatóan folytatódik majd.
Hírek
Újabb energetikai fogyasztóvédelmi kiadvány
Évente két új füzettel bővül az energetikai hivatal fogyasztóvédelmi kiadványainak sora: most a közműszolgáltatások ki- és visszakapcsolásának szabályairól, illetve a társasházak bonyolult elszámolási rendszereiről jelentettek meg egyet. A tudnivalókat egy országos kampány keretében ismertetik.