Hírek

Újabb betegiránytó központtal bővült a szombathelyi egészségügyi ellátó rendszer

2018. március 02., 16:51

Ezzel együtt már négy helyen, a Váci, a Szűrcsapó, a Kiskar mellett immár a Szent Márton utcai rendelőintézetben is működik diszpécser szolgálat. Ezzel tehermentesítik a háziorvosokat rendelési idejükben a hívások fogadásától, valamint több idő jut a betegek szakszerű ellátására.

Újabb betegiránytó központtal bővült a szombathelyi egészségügyi ellátó rendszer

Hallo? Tessék parancsolni diszpécser szolgálat Szent Márton utcai rendelő, miben segíthetek?"

Folyamatosan cseng a telefon az új Szent Márton utcai betegirányítási központban. Célja ugyanaz, mint a már meglévő 3 városi diszpécserszolgálatnak, azaz még gyorsabban elérhetővé tenni az egészségügyi szolgáltatásokat a betegek számára. Puskás Tivadar polgármester szerint a szolgáltatás segítségével megnő az orvos-beteg találkozások ideje.

Puskás Tivadar - polgármester
"A Váci rendelőben, ahol az első ilyen betegirányító rendszer működött kb. évente olyan 30 ezer a koordinátor és beteg találkozása van, ez azt jelenti, hogy 30 ezer esetben segített valahogyan a betegirányító."

A diszpécserszolgáltatást minden központban egy munkavállaló végzi, akinek legalább középfokú egészségügyi végzettséggel kell rendelkeznie - hangsúlyozta Vigné Horváth Ilona. Hozzátette: a gyors, és precíz munkavégzés nagy segítséget jelent a házirvosok számára, főleg a mostani influenzás időszakban.

Vigné Horváth Ilona – igazgató, Szombathelyi Egészségügyi és Kulturális Intézmények GESZ
"Naponta 100 körüli az a hívásszám, amit lebonyolítanak a kolléganők. Ebben természetesen vannak olyan hívások, hogy az orvossal szeretnének beszélni, de olyanok is hogy tanácsot kérnek, ki rendel, mikor rendel, hova kell menni, hol van a szakrendelés, mi a rendelési idő."

Egy-egy irányítási központra éves szinten mintegy 3,5 millió forintot fordít a város. A szakemberek egybehangzó véleménye szerint mind a háziorvosok, mind a betegek elégedettek a szolgáltatással, hiszen így az orvosok több időt fordíthatnak a betegek ellátására, kevesebb a várakozási idő, és gördülékenyebben működik a rendelés.