Hírek

Új kormányhivatali épületet adtak át

2017. november 30., 15:42

Átadták a Vas Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Földhivatali Főosztályának felújított épületét. A Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében összesen mintegy 1,1 milliárd forintból korszerűsítenek 11 kormányhivatali intézményt, amelyek közül a csütörtökön felavatott épület volt sorrendben a nyolcadik.

Új kormányhivatali épületet adtak át

A Welther Károly utca 3-as szám alatti épületen megtörtént a hőtechnikai adottságok javítását célzó alsó és felső zárófödémek hőszigetelése és kicserélték a nyílászárókat. A pályázat keretében napelemes rendszert építettek ki villamosenergia-termelés céljából. Emellett korszerűsítették a fűtési rendszert és az elektromos hálózatot. Az épület energetikai fejlesztéseinek legfőbb célja: az alacsony szén-dioxid kibocsátású, gazdaságos üzemeltetés. A munkálatok összköltsége 65 millió forint volt - tájékoztatta az avató ünnepség résztvevőit Harangozó Bertalan. A kormánymegbízott ismertette a földhivatal legfontosabb feladatait.

Harangozó Bertalan - kormánymegbízott
"A nemzetgazdaság fejlődése, sem a magánszféra ingatlanforgalma, annak lebonyolítása, az agrárium mai napi üzemi működése elképzelhetetlen a földhivatali tevékenység mindennapi kemény erőfeszítéssel végzett munkája nélkül."

Az ingatlannyilvántartás a magyar állam létének egyik alappillére, és egyben a gazdasági vérkeringés fontos eleme - fogalmazott köszöntőjében Hende Csaba, az Országgyűlés alelnöke és kiemelte, hogy a földhivatal ingatlannyilvántartási rendszere alkotmányos alapintézményeink egyike.  

Hende Csaba - országgyűlési képviselő
"A tulajdon, ami az ingatlanokat illeti, a legfontosabb kérdés, legközvetlenebbül meghatározza egy ország berendezkedését, vagyoni, társadalmi és hatalmi viszonyait, az az ingatlannyilvántartáson keresztül tartatik."

A tervek szerint jövő év első felében adják át a még felújításra váró 3 kormányhivatali épületet.