Az autóvezetést oktató Török Zoltán szerint az időjárásnak megfelelő, óvatos vezetésnél is előfordul, hogy hirtelen meg kell állni. A falevelekkel teli vagy jeges úton azonban ez sokkal nehezebb, főként ha még hagyományos fékrendszerű autóval közlekedünk. Alig 10 Km/h ás sebességnél is több, mint 3 métert csúszott a mi autónk is a nyirkos faleveleken. Mellény vagy villogó nélküli biciklist, valamint az út szélén közlekedő gyalogos kikerülése nappal nem okoz gondot, ám a mostanában gyakori reggeli, és alkonyati ködben nagyon nehéz őket észrevenni. Még akkor is, ha az autós a megengedett sebességgel halad. Még nagyobb a balesetveszély, ha gyorsabban közlekedik. Szombaton a kora esti szürkületben egy láthatósági mellényt viselő kisfiút gázolt halálra egy séi autós a Dolgozók útján .
Török Zoltán - oktató, ATI
"Látni és látszani elv okozza a legnagyobb problémát. A közelmúlt is igazolta, hogy ilyenkor a kerékpárosokkal vigyázni kell!"
A reggeli induláskor ezért írja elő a KRESZ, hogy alaposan meg kell vizsgálni a világítást. Nemrég pedig a rendszám kihelyezését és megvilágítását is szigorították. A téli gumik - igaz - nálunk nem kötelezőek, ám az autóvezetést oktató szakember szerint erősen ajánlottak. Ausztriában november elsejétől kötelező téli gumival közlekedni. A balesetek száma azonban csak akkor csökkenhet, ha figyelmesen és az út, illetve időjárási viszonyoknak megfelelően vezetünk.