Matematikaóra van az Aranyhíd intézmény negyedik osztályában, de nem egyformán megy a gyermekeknek a számolás. Van, aki korrepetálásra szorulna, a különórákat azonban sokan nem engedhetik meg maguknak. Többek között ebben is segítséget kapnak majd a hátrányos helyzetű diákok a most induló Tanoda programban, amelybe a Dési-iskola mellett innen válogatnak tanulókat..
Lendvai Katalin - igazgatóhelyettes, Aranyhíd EGYMI
“A szövegértési képességek, a matematikai, logikai képességek, szociális kompetenciák fejlesztése történjen. Mindez egy olyan közegben, ahol a gyerekek jól érzik magukat, játékosan fejlődnek, de a további iskolai beválásukat, a pályaválasztásukat, illetve a későbbi munkaerőpiacon való elhelyezkedésüket is elősegíti.”
Az Európai Unió támogatásával megvalósuló program nemcsak a délutáni plusz tanulás lehetőségéről szól, hanem olyan élmények biztosításáról is, amelyek a diákok egy részének egyébként elérhetetlenek. Sokat játszanak és utaznak majd, többek között környékbeli üzemeket látogatnak, hiszen az egyik fő cél, hogy a nyolcadik osztály végén a továbbtanulás is könnyebben menjen nekik. A programba a hátrányos helyzetű tanulók családját, környezetét is bevonják.
Kőszegfalviné Pajor Klára - elnök, Szombathelyi Civil Kerekasztal
“Harminc gyerekkel két éven keresztül kell hogy foglalkozzunk, de lesznek olyan programok, szabadidőprogramok, kirándulások, amibe más gyerekeket is, 50-60 főt. A cél, amikor a 2019-ben bezárul, hogy addig 300 résztvevő vegyen részt ezekben a programokban.”
Szombathelyen hasonló programra nyert támogatást az Oladi Városrészért Egyesület is, amely a városrészi iskolával dolgozik majd együtt.