Műfaji sokszínűség volt jellemző arra a kiállításra, amelynek anyagát hazai és határon túli iskolák diákjai készítettek a Bolyai-iskola felkérésére. Egyszerre tartották meg a Bolyaiak nevét viselő intézmények soros találkozóját, a gyakorlóiskolák tanácskozását, és azt a szakmai konferenciát, amelyen a művészetek tantárgy oktatása volt a téma - ez utóbbinak volt része a tárlat. Egyelőre kevés a pedagógusok tapasztalata a nemrég bevezetett tananyaggal kapcsolatban, ezért volt hasznos a szakmai eszmecsere, amelyen fontos kérdések merültek fel.
Kocsis Zsolt - rajztanár, szervező, ELTE Bolyai-iskola
“Mit tudunk kezdeni ezzel a hatalmas nagy lehetőséggel, amit kaptunk itt a művészetek tanítása terén? Hiszen azért egy kicsit furcsa a helyzet, mert 11. és 12. osztályban kapjuk meg ezt a lehetőséget, amikor a gyerekek már leginkábbb a továbbtanulással és mással vannak elfoglalva, fakultációkat választanak és ott gyötrik magukat. Én azt vettem észre ez alatt az egy év alatt, hogy lehet ezt úgy csinálni, hogy a gyereknek ez jó legyen.”
De nem csak beszéltek a művészetről a Bolyai konferenciáján. A találkozóra érkezett gyerekek számára foglalkozásokat tartottak: az egyik csoport az esemény szimbólumát formázó karkötőt készítette el, mások zsírkőből faragtak ékszert.
A szakember szerint sok mindent fejleszt ez a tevékenység.
Németh József - rajztanár, ELTE Bolyai-iskola
Egyszer a kreativitást, az ötletességet, illetve hát ami a másik, a szépérzéket. És nagyon fontos, hogy az összművészetnek része az, hogy kézzel tudjunk alkotni. És a konferenciának pont az a lényege, hogy a művészetnek minden részét meg tudjuk mutatni.”
Alig egy délelőtt alatt a zsírkőékszerek el is készültek. Közben a Kárpát-medencei Bolyai-iskolák találkozójára ékezetett diákok a Fő tér környékét járták.
Kukor Ferenc - igazgatóhelyettes, ELTE Bolyai-iskola
“Mindegyik iskola öt diákkal delegálta magát, és most kilenc állomáson vesznek részt, ami jórészt a város intézményeihez és nevezetességeihez kapcsolódik, de hát ugye ha Bolyaiak, akkor matematika feladatot is kell kapniuk.”
Összesen nyolc vendégiskola csapatai vettek részt a gyalog-galopp helyismereti akadályversenyen, a feladatok során a szombathelyi gyerekek voltak segítségükre.