Ezek a meglehetősen rossz műszaki állapotú Bz motorvonatok a MÁV-Járműjavító szombathelyi telephelyén várakoznak. Nem leselejtezésre, hanem arra, hogy belőlük is ilyen iker-szerelvényeket gyártsanak a cég munkatársai. A légkondícionált, kényelmes ülőhelyekkel ellátott kocsikból eddig egyelőre csak egy darab készült, ezzel az utasok a Szombathely-Hegyeshalom vonalon találkozhatnak. A cég vezetése a napokban a további gyártásról tárgyalt a MÁV-Gépészet képviselőivel. Az elvi megegyezés megszületett, már csak anyagi források kellenek.
Szij Péter - ügyvezető igazgató MÁV Vasjármű Kft.
"Továbbfejlesztett változata együttműködés keretében egy alacsony platós, a megrendelő igényeit kielégítő változat szerepel, 10+20 darabos opció lehetőségével."
A motorvonatok műszaki ellenőrzését a nyolcvanas évek óta Szombathelyen végezték, az utóbbi néhány évben azonban már nem itt, hanem Szolnokon javítják a gépeket.
A járműjavító egy közbeszerzési eljárás során elnyerte a GYSEV személyszállító- és teherkocsijainak osztott fővizsgáját és fényezését. A cég dolgozói már elkezdték a munkát. Ezeknek a személykocsiknak négyévente végzik el a műszaki ellenőrzését.
A teherkocsikat ritkábban, általában hétévente ellenőrzik. Azonban nemcsak műszaki felülvizsgálat zajlik a telephelyen. A vasúttársaság Ausztriából vásárolta ezeket a kocsikat, amelyek átfestés után a magyar vonalakon közlekednek majd.
A 412 millió forintos projekt keretében teherkocsik műszaki felülvizsgálatát is elvégzik. Az osztrák-magyar vasúttársasággal most kötött szerződésük másfél évre szól. A 130 éve alapított vállalat néhány éve még 2000 főt foglalkoztatott, jelenleg négyszáz alkalmazottjuk van.