16 év körüli fiatalok a színpadon. Küzdenek a szülők és az iskola elvárásaival, rajonganak a legmodernebb elektronikus eszközökért, és időnként szeretik kiengedni a gőzt. Győri Katalin ifjúsági drámájában mindenki Lakos Gyuri társaságát keresi, hiszen jófej srác, cigizik, idősebbekkel bandázik – valójában azonban alig tudnak róla valamit.
Kerényi Dániel
Elég körülményes a családi háttere, az apukája részeges, családi erőszakról bőven van szó, és habár nem mondja el ezt a barátainak, a darabban van egy rész, amikor hosszabban beletekinthetünk abba, hogy miben nevelkedik és milyen hatás befolyásolja az ő viselkedését.
"Hagyd békén anyát! …. esküszöm, hogy neked megyek, érted?"
A darab az elfojtott sérelmek következményeiről és az egyéni felelősségvállalásról szól.
Németh Gyöngyi, drámatanár, rendező, Reményik Suliszínház
Az van a fókuszában, hogy mennyire figyelünk oda a másikra, észrevesszük-e, ha valaki nagyon nagy bajban van, annak ellenére, hogy ezt nem mutatja. 06:16 és mit tudunk tenni az ellen, ha látjuk, hogy valakit súlyos problémák vesznek körül.
Az osztálytársak értetlenül állnak, amikor kiderül, Lakos Gyuri nem jön többet: túladagolta a kábítószert. Ezt és a hét többi előadását látva sokan magukra vagy a környezetükre ismerhetnek.
A diákszínjátszók és a Weöres Sándor Színház színészei csütörtökig még 3 darabot mutatnak be.
Németh Andrea drámapedagógus, Nagy Lajos Gimnázium
Nagyon jó, ha egy osztályközöség tudja nézni,mert akkor az ott lévő problémák hatványozottan jönnek elő, és hogy ami ennek a munkának még a lényege, hogy legyenek visszajelzések: valamilyen szinten hozzászólhassanak, kíváncsiak legyenek a véleményükre.
Lesznek előadások, amelyekben a nézők is szereplőkké válhatnak, vagy befolyásolhatják a történet kimenetelét. A látottak feldolgozását a bemutatókat követő beszélgetések segítik.