Hírek

Szép sikert ért el két szombathelyi diák az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen

2023. április 05., 19:35

Szép sikert ért el két szombathelyi diák az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen. A Brenner-iskola ifjú kémikusai, Kovács Gergely és Kiss Mihály csaknem ezer diákkal versenyezve vívták ki második és hatodik helyezésüket.

Szép sikert ért el két szombathelyi diák az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen

Rangos megmérettetés az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny. Akiknek sikerült bejutniuk a döntőbe, többletpontokat szereztek a felsőoktatási felvételihez. A Brenner-gimnázium két diákja előkelő helyezést ért el: Kovács Gergely második, Kiss Mihály hatodik helyen végzett, így mindketten begyűjtötték a maximális 100 pontot.

Kovács Gergely - 12. osztályos tanuló, Brenner János Általános Iskola és Gimnázium
“A felkészülés nagyon hosszú volt, már nagyon régóta készülök rá. Igazából a korábbi évfolyamokból amit tanultam, az is segített ebben, nyilván. Tehát maga a verseny, az is nyilván nehéz volt, de - őszintén - a döntőben a tavalyi szerintem nehezebb volt, mint az idei.”

Kiss Mihály - 12. osztályos tanuló, Brenner János Általános Iskola és Gimnázium
“Én úgy gondolom, hogy a nehézséget főleg az jelentette, hogy nagyon sok minden lehetett az, amit kérdeznek, és hogy az utolsó forduló az főleg gyakorlati volt, és arra nincsen nagyon idő, hogy gyakorlati feladatokra is felkészüljünk az iskolában.”

A háromfordulós verseny első felvonásán még itt, Szombathelyen vettek részt a fiúk. Utána Zalaegerszegen folytatódott a megmérettetés, ahol elméleti és számításos feladatokban kellett helyt állni. Végül az utolsó helyszínen, a budapesti ELTE Természettudományi Karán, a Kémia Intézetben gyakorlati feladatokkal foglalkoztatták a 30 fősre szűkült mezőnyt. Ernyey Tiborné, a diákok felkészítő tanára elmondta: a versenyre való felkészülés éveken át tartó közös munka.

Ernyey Tiborné - kémiatanár, Brenner János Általános Iskola és Gimnázium
“Én azt gondolom, hogy a gyerekek akkor tudnak ilyen eredményeket elérni, hogy ha egy összjátékos csapatmunkában van részük. Tehát feltétlen kell, hogy a gyerekek jó képességűek legyenek, ez vitathatatlan. Mindig kell a családi hozzáállás, tehát a családi háttér, a támogató közeg. Azért kell egy tanár is, de a tanár önmagában nem elég.”

A tanárnő kiemelte még elsősorban a fizikát és matematikát tanító kollégái munkáját. A versenyen kialakult végső sorrendet a második és harmadik forduló együttes eredménye határozta meg.