Szent Márton üzenetei és napjának jelentései címmel szervezték meg a Szent Márton Lúdjai nevet viselő kultúrtörténeti játék második foglalkozását, melynek célja hogy a fiatalabb korosztály közelebbről is megismerkedjen Szent Mártonnal.
Horváth Sándor - néprajzkutató
"Készítettem egy olyan képes és szöveges összeállítást, kis kártyákat, melynek egy része legalább is Szent Mártonhoz kötődik. A másik része meg nem. És ezt kapják meg ugyanazt a csomagot a csoportokra bontom az osztályokat és ki kell nekik választani, amelyek Szent Mártonra vonatkozhatnak."
A kiválasztott kártyákat aztán a kisdiákoknak be kellett mutatni,és meg is kellett indokolniuk, hogy miért gondolták, hogy a választott kép vagy szöveg kötődik Szent Mártonhoz. A játékban az egyes képek és a hozzájuk kapcsolódó történetek segítettek Szent Márton korának, kultuszának vagy a hozzá kapcsolódó legendáknak a felidézésében.
"és elvágja a köpenyét, de nem adhatja neki az egész köpenyét, mert akkor megbüntetik mert az a császár tulajdona."
A játék célja az ismeretek bővítése, a közös tevékenység és az élményszerzés volt.