Hírek

Stresszkezelés

2010. március 10., 16:56

Öt szombathelyi középiskola diákjait vonták be a Savaria Egyetemi Központ hallgatói abba a modellprogramba, amelynek célja az iskolai stressz kezelése és csökkentése. Az egyetem harmadéves rekreációszervezés-egészségfejlesztés szakos hallgatói fél éven keresztül folytattak vizsgálatokat, és tapasztalataikról a parlamentben is beszámoltak.

Stresszkezelés

Az egyetem egészségfejlesztés szakirányú hallgatói a projekttervezés óra keretében vettek részt a programban, amelyet az Egészséges Ifjúságért Alapítvány szervezett. A félév során azokat a tényezőket vizsgálták, amelyek a stressz és az erőszak kialakulásához vezetnek.

A hallgatók segítőként látogatták az öt szombathelyi középiskolát fél éven keresztül. Elsősorban az iskolai stresszhelyzetek kialakulását vizsgálták. A program március elején ért véget egy budapesti kirándulással. Itt egy nyílt nap során egy bolyais diákon kívül két egyetemista hallgató kapott lehetőséget, hogy szakmai közönség előtt, a parlamentben beszéljen a tapasztalatokról.

Takács Anikó - rekreációszervezés-egészségfejlesztés szakos hallgató

"Budapesten arról tartottunk előadást, hogy miért nehéz manapság egyetemistának lenni."

Tasnádi Fanni rekreációszervezés-egészségfejlesztés szakos hallgató

"A határidők mindig szorítanak bennünket, állandó megfelelési kényszer alatt állunk, új közegbe kerültünk, ide is be kell illeszkednünk."

A program része volt az is, hogy az iskolai agresszió típusait elemezték. Ehhez a legmodernebb eszközöket vették igénybe, a hallgatók a gimnazistákkal közösen készítettek kisfilmet az őket érő stresszhelyzetekről. 

Nagyváradi Katalin - főiskolai tanársegéd

"A hallgatók élvezték az egész félévet, azt meg különösen, hogy a parlamentben szólalhattak fel, ezt még Czeizel professzor sem mondhatta el magáról. "

A projekt Szombathelyen kívül három városban zajlott. Az Egészséges Ifjúságért Alapítvány a pogram folytatását tervezi, az egyetem egészségfejlesztési intézete a későbbiekben is partnerként vesz részt a munkában.