Az Ave Maria dallamaival nyitotta a konferenciát Németh Ádám zongorista és Horváth Dániel Dudu hegedűművész, majd a szombathelyi szervezők részéről Szabó Katalin köszöntötte a résztvevőket. Mint mondta, a konferencia az önismeret fejlesztését célozza. Erre nagy szükség van, hiszen a segítő a saját személyiségével dolgozik, és ha önmagát jól ismeri, másokat is jobban megérthet.
Szabó Katalin - szolgálatvezető, Szombathelyi Lelki Elsősegély Telefonszolgálat
"Egy előadó arról beszél, hogy amiket hozunk a családból, életutunkból. Milyen akadályok, buktatók vannak a segítés során. A segítés soha nem lehet teher. Ha teherként élek meg, az nem jó, hamar belefáradok. Hogyan tudom ezt kikerülni, olyan technikákat találni, hogy ezt az egészet kikerüljem."
Tiszteletreméltó a munka, amit a lelkisegély szolgálat önkéntesei végeznek - fogalmazott a polgármester, a konferencia fővédnöke.
Nemény András - polgármester
"A segítőre is vigyázni kell, méghozzá jól vigyázni, és ez a mai konferencia valójában ebben fog segíteni."
29 tagszolgálat működik Kárpát-medence szerte, a Dunántúlon 9. Összesen 501 önkéntes fogadja a hívásokat a 116-123-as ingyenes telefonszámon . Évente közel 200 ezer hívás érkezik, a kliensek között egyre több a 25 év alatti fiatal és a férfi. A covid óta a krízishívások aránya 15-20 százalékra nőtt. A segítőknek ezeket tudniuk kell kezelni anélkül, hogy konkrét tanácsot adnának.
Dudás Erika - elnök, Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége
"Nagyon fontosnak tartjuk a speciális kommunikációs technikákat, a terápiás elemek elsajátítását szituációs gyakorlatokon keresztül, esetmegbeszéléseken keresztül segíti az ügyelőket. Folyamatos képzésen, segítési folyamatban vesznek részt az önkénteseink is."
Elhangzott az is: folyamatosan várják az önkéntesek jelentkezését a lelkisegély telefonos szolgálatokhoz. A konferencián négy önismeret-fejlesztő előadás hangzott el, amelyekből kiderült, hogy a segítők hogyan vigyázhatnak legjobban saját mentális egészségükre.