Hírek

Sorra vezetnek be a vírus terjedését lassító intézkedéseket a hivatalokban is

2020. március 16., 16:26

Ilyen például, hogy aki teheti, az ügyfélkapun keresztül intézze ügyeit, vagy online foglaljon időpontot. A cél az, hogy egy időben minél kevesebben tartózkodjanak a zárt térben. Az adóhivatal március 16-tól áttért az ütemezett ügyfélfogadásra, az adóbevallás-tervezetek postázását pedig egy hónappal meghosszabbították.

Sorra vezetnek be a vírus terjedését lassító intézkedéseket a hivatalokban is

Folyamatosan sor kígyózott az adóhivatal előtt, az ügyfelek az utcán várakoztak, március 16-tól ugyanis az adózók és a dolgozók biztonsága érdekében csak annyian tartózkodhatnak az ügyféltérben, ahány ügyfélszolgálati ablak van. A hónap közepe az adóbevallások tekintetében több határidő miatt is fontos. 15-től érhetők el ugyanis a NAV által elkészített tervezetek, amelyet az ügyfélkapuval rendelkezők már megnézhetnek. Az adóhivatal azt kéri, akinek kérdése van, ne személyesen, hanem telefonon, például a 1819-es hívószámon tegye fel.

Petkovits Anikó – sajtószóvivő, NAV Vas Megyei Adó- és Vámigazgatósága
„Március 16. az a határidő, ameddig a tervezeteknek a postázását tudják kérni az adózók, azonban a Kormány válsághelyzetre hozott intézkedéseire tekintettel a NAV is lépett, és ezt a határidőt meghosszabbítottuk, egy hónappal kitoltuk, és április 15-ig kérhető a tervezet postázása. Ezzel elkerülhető a sorban állás és a személyes ügyintézés, a személyes ügyfélszolgálat. Ezzel próbáljuk csökkenteni a kockázatot ebben a helyzetben is.”

A március 12-e után lejárt okmányokat nem kell megújítani, a veszélyhelyzet megszűnése után még 15 napig használhatók Magyarországon. Csak indokolt esetben keressék fel a kormányablakokat, okmányirodákat egy előre egyeztetett időpontban. A foglalásához ügyfélkapu sem szükséges, elég a regisztráció, vagy a 1818-as ingyenes szám is hívható.

A Szombathelyi Törvényszék bíróságain is hétfőtől rendkívüli ítélkezési szünetet rendelt el az Országos Bírósági Hivatal.

Tóth András – szóvivő, Szombathelyi Törvényszék
„Egyrészt az ügyfélfogadás szünetel, másrészt az ügyfélsegítő napokat sem tartja meg a bíróság, ez a régi nevén a panasznapokat jelenti. De ez nem jelenti azt, hogy leállnak a bíróságok, tehát a bíróságok működnek, csak a tárgyalások nem kerülnek megtartásra.”

Az ügyfelek azonban beadványaikat elektronikus, valamint postai úton beküldhetik, vagy a bejáratnál megtalálható gyűjtőládákba helyezhetik. A felmerülő kérdéseket az ajtóra kifüggesztett közleményben látható telefonszámokon fogadják, a részletek a Szombathelyi Törvényszék weboldalán is olvashatók.