Már a nyitást megelőzően többen várakoztak az ügyféltájékoztató pontnál. Gábor nyolc éve fizeti svájci frank alapú autóhitelét, ma már 30 ezer forinttal több a havi törlesztése, mint az induláskor. Felháborítóak tartja, amit a bank az elszámolásban leírt.
Magda Gábor
"Bolondnak nézik az embereket. Nyolc éve törlesztek, most havi 55-60 ezer forintot fizetek be, Kijött az elszámolásom, az elmúlt nyolc év alatt 50 ezer forintot írtak jóvá a hitelemben, és mától 247 forinttal csökkent a törlesztőrészletem."
Zoltán ugyancsak gépkocsi vásárlásra vett fel kölcsönt: négy év alatt 17 ezerről közel százezer forintra emelkedett a havi részlete. Mivel nem tudta tovább fizetni, leadta az autót a banknak.
Zsankó Zoltán
"Megjött az elszámolás, befizettem kétmillió egyszázezer forintot, most értesítettek - két éve adtam le az autót - hogy ők eladták egymillióért, még fizessek be 4,8 milliót."
Ehhez hasonló konkrét ügyekkel, jellemzően autó- és lakáshitelekkel kapcsolatos elszámolási problémákkal fordulnak a szakértőkhöz, akik a nemzeti bank fogyasztóvédelmi programja keretében segítik az ügyfeleket.
Szilágyi András - vezetőségi tag, Bírók a Mediációért Egyesület
"Azzal a feladattal vagyunk itt és még leszünk 14 vidéki helyszínen, hogy az ügyfeleknek megkíséreljünk a különböző problémáikban tájékoztatást adni, itt helyben orvosolni, vagy ha ezt nem tudjuk, akkor a megfelelő helyre irányítani őket, hiszen a határidők ketyegnek, hogy mindenki eljusson a bankjához, ha ez nem sikerül akkor panasztételt követően a pénzügyi békéltető testülethez."
A banki elszámolás folyamata 300 pénzintézetet és csaknem hárommillió szerződést érint. Az elszámoló dokumentációt legkésőbb április 30-ig minden ügyfél megkapja, ha nem ért egyet vele, 30 napja van panaszt tenni a banknál, de később akár bírósághoz is fordulhat jogorvoslatért. A mozgó ügyféltájékoztató pont pénteken is várja az ügyfeleket 9-17 óráig az MMIK 222-es helyiségében.