A gazdaság és a kereskedelem kitörési lehetőségeit vázolták a szakemberek a sajtótájékoztatón. Kovács Vince szerint míg a rendszerváltozást követő több mint 15 évben folyamatos fejlődés volt tapasztalható Vas megye gazdaságában, addig ennek ellenpólusaként a régióban itt érezhető leginkább a válság hatása. A kamara elnöke szerint a feljődés elindulásához és a problémák megoldásához gazdasági szerkezetváltozásra van szükség.
Kovács Vince - elnök, Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
"Ez nem azt jelenti, hogy ki kell söpörni ami eddig itt volt, hanem a jót folytatni kell. Azokban az ágazatokban pedig,ahol a piac nem kíván ilyen mértékben vevőként megjelenni ott át kell struktúrálni a termelést."
Fontos a gyógy- és konferencia turizmus élénkítése, a kis-és középvállalkozások helyzetének stabilizálása és a beszállítói hálózat működése.
A kereskedelemben is érezteti hatását a recesszió, mondja Cseri József. A vevőbarát, kisebb üzletek megszűnnek, ugyanakkor a multinacionális cégek sorra épülnek. Nehéz helyzetben vannak a belvárosi elárusítóhelyek is. Másfél évvel ezelőtt indította el az önkormányzat a Szombathelyi Szombat elnevezésű kampányt, amely ingyenes parkolással, Fő téri programokkal, az üzletek hosszabb nyitva tartásával próbálta élénkíteni az üzletek forgalmát. Akkor 49-en csatlakoztak a kezdeményezéshez, de közülük sokan vissza is léptek, mert számukra ez nem hozott pluszbevételt. Szakemberek szerint azonban ehhez több időre és a kereskedők szemléletváltására lenne és lett volna szükség.
Cseri József - vezető, Kereskedelmi Bizottság VMKIK
"Nagyon fontosnak érezzük, hogy a kereskedelem, a turizmus, a vendéglátás összefogjon és ennek keretein belül olyan rövid és hosszútávú koncepciót vázoljunk fel, amelyeknek köszönhetően az idegenforgalom hatása egymásra épülve válna érzékelhetővé ezen szektorokban."
Július végén ötletbörzét szervez a Kamara, ahol bárki elmondhatja javaslatát, hogyan lehetne fellendíteni a forgalmat és megoldani a válság okozta problémákat.