
Nyolcadik alkalommal szervezett szakmai napot a fenntartó önkormányzat 18 óvoda közel 300 dolgozója számára, hogy segítse az óvodavezetők, óvónők, pedagógiai asszisztensek szakmai fejlődését.
Molnár Anikó - igazgató, Szombathelyi Gazdag Erzsi Óvoda
“A mai rendezvény egy városi óvodapedagógiai nap, amelyet talán már egy évtizede kezdtünk el szervezni, illetve megrendezni. Az a célja, hogy az óvodapedagógusok különböző előadásokat halljanak, továbbképezzék magukat, a legfrissebb óvodapedagógiai kutatásokkal megismerkedjenek, valamint találkozzanak egymással”
A konferenciát László Győző alpolgármester nyitotta meg. Beszédében kiemelte: szaktudásra, a szakma és a gyerekek szeretetére van szükség az eredményes pedagógiai munkához.
László Győző - alpolgármester
“Egy jó pedagógus az pedagógus az élet minden területén. És, hogy ez a gyerekeknél mennyire fontos, azt pedig önök sokkal jobban tudják nálam, hiszen, amikor ezeket a kis embereket önökre bízzuk, saját gyerekeinket, a jövőnket bízzuk önökre, akkor nagyon nem mindegy, hogy ezeken a kezdeti lépéseken kik és hogyan segítik át őket.”
Az első előadást a Soproni Egyetem Pedagógiai Karának dékánja, Varga László tartotta - már 23 éve képez óvodapedagógusokat. Kutatási területe a kora gyermekkori neuropedagógia. Munkája során az idegrendszert vizsgálva próbál meg következtetéseket levonni arra vonatkozóan, hogyan támogatható a fejlődés egy óvodai csoportban.
Varga László - dékán, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
“Az idegtudományok ma Magyarországon mást mondanak a gyermeki idegrendszer fejlődéséről, mint amit 20-30 évvel ezelőtt. Azt mondják, hogy az első 8 év az ember életében a legkritikusabb és a legnagyobb felelősséggel járó időszak. Ide kellenek profi óvodapedagógusok, akik a XXI. századi környezetben, de a gyökerekhez és a falusi, XXI. századi, XX. századi kultúrához visszanyúlva próbálják meg nevelni ezeket az Alfa-gyerekeket, akiknek az idegrendszere már egy kicsit másként van tekervényezve”
Az idegrendszer megfelelő fejlődéséhez nagyon fontos, hogy - az információk átadása mellett - az érzelmek is jelen legyenek a nevelési folyamatokban - hangzott el a konferencián. A kutatások szerint a kütyük világa és az okostelefonok túlzott használata károsítja a gyerekek idegrendszerét. A magyar óvodai rendszer fejlesztési irányai a magyar kultúrán alapulnak.