A győri Bevásárló utcák Alapítvány kuratórimának elnöke mutatta be a szombathelyi kereskedőknek az ott már jól működő példát. Egységes kereskedelmi stratégiát alakítottak ki a boltosok közös marketinggel, arculattal, logóval. Összehangolták a nyitvatartásukat, és a parkolást is ingyenessé tették egy parkolóházban. A Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara vezetői szerint Szombathelyen is csak így, egységesen zárkózhatnak fel a multikhoz a belvárosi kereskedők.
Veres Magdolna virágboltot vezet a Fő téren. Azt mondja, nagy szükség van a kereskedők összefogására, de a város támogatására is például a parkolási gondok megoldásában.
Veres Magdolna - üzlettulajdonos, Margaréta Virágszalon
"Mondjuk mindig a válságot, de nemcsak az a gond, hanem például a parkolás. Főleg a kis értékű termékeket forgalmazó üzleteknél. Ha nagy értékű terméket akar valaki vásárolni, akkor annak nem sok a parkolási díj."
A város arra akarja ösztönözni a belvárosi kereskedőket, hogy szervezett formában képviseljék saját érdekeiket.
Molnár Miklós - alpolgármester, Szombathely
"Egy városnak mindig a legjelentősebb területe a belváros. Ha ott jól működik a kereskedelem és a szolgáltatás, akkor több ember megy oda. Az jobb képet mutat. Ezt a folyamatot akarjuk erősíteni."
Az alpolgármester azt mondja, több terve is van már a városnak, hogyan segítse a belvárosi vállalkozásokat. Például azzal, Ausztriához hasonlóan az üzletek kirakhassák akciós termékeiket a boltok elé, közterületfoglalási díj nélkül.