“Az oktató részéről egy egyszerű laptop kell egy egyszerű kamerával, amivel integrálva van, ez tulajdonképpen egy második képernyő, nem különösebben szükséges, meg lehet enélkül is lenni, és egy kiegészítés, egy tablet, amelyik arra való, ha az ember itt jegyzetel, akkor mint a táblán, megjelenik a hallgató számára.”
A korszerű módszer egyik előnye, hogy itt mozgást is tud generálni a változás: a fizika órán használt egyenlet ábrája azonnal átalakul a paraméterek változtatásával.
“Mi történik, ha az alacsonyabb hőmérsékletű tartály hőmérsékletét változtatom? Látszik, hogy azonnal kiszámolódnak a dolgok.”
Ez a diagram pedig úgy forgatható, mintha a térben látnák a diákok. A szimulációkra a hagyományos tábla nem nyújt lehetőséget. Eközben (09:04-09:11)a diák a tanárát a jobb felső sarokban látja az óra alatt, jobbra lent pedig az oktató számára élő a vizuális kapcsolat. A rektorhelyettes szerint a digitális korszak az oktatásnak is számos új lehetőséget kínál.
Németh István - szombathelyi koordinációs rektorhelyettes, ELTE
“Egy problémára azért hadd hívjam fel a hangsúlyt, hogy nem tanítottuk meg még a pedagógusokat ezekkel az eszközökkel bánni, itt nem a technológiára gondolok, hogy hová klikkeljünk, mit tegyünk,, hanem pont arra, hogy hogyan lehet ezekkel az új technológia adta lehetőségekkel elérni azt a maximális hatást, amivel a diákoknak a tudást átadjuk.”
Nagy előnye a módszernek, hogy a diákok a jegyzetet - vagyis az egész óra anyagát - utána megkapják, és (11:03,11:08) akár ki is nyomtathatják a vizsgára való felkészüléshez.
Hírek
Összetett, digitális oktatási módszertant dolgozott ki az ELTE Savaria Egyetemi Központ
Az évek óta fejlesztés alatt álló, és most - a szükséghelyzet miatt - kiteljesedett program célja az, hogy minden pedagógus használhassa ezt az alkalmazást.