Naponta több ezer kamion, tehergépkocsi közlekedik a vasi utakon. Ezek jórésze nem itthon, hanem külföldön tankol. 2010 első félévében 10%-kal csökkent a hazai kutaknál az üzemanyageladás a tavalyi év hasonló időszakához képest. Külföldön ugyanis olcsóbban lehet tankolni.
6-6,5 millió forintért tankolnak gázolajat gépjárműveikbe havonta az egyik szombathelyi cégnél. A költségeik majdnem felét, 40%-át teszi ki az üzemanyag. Kocsis József szerint nagy segítség lenne, ha olcsóbban tankolhatnának a kutaknál. A pluszforást ugyanis visszaforgatnák a cégbe.
Kocsis József, ügyvezető - Force Kft.
"A költségek eloszlásában jelentene valamit. Esetleg egy részét fejlesztésre lehetne fordítani, egy másik részét pedig a napi költségek csökkentésében."
Az érdekképviseletek már tavaly kezedeményezték a kereskedelmi gázolajár bevezetését, de ezt akkor nem sikerült elérni. Azt szeretnék, mondja az egyik egyesület elnökségi tagja, hogy 8 forinttal olcsóbban tankolhassanak a kutaknál a személy- és áruszállítással foglalkozó cégek gépjárművei.
Kocsis Rita, elnökségi tag, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete
"Fuvaros oldalról a versenyképességet javítsuk és a másik oldalról nézve, jelentős árbevételre számíthatna a kormány."
Jelenleg 20 milliárd forint adóbevételtől esik el a kormányzat amiatt, mert külföldön tankolnak a magyar fuvarozók. A kereskedelmi gázolajárat a tervek szerint január 1-jétől vezetné be a kormány. Az érdekképviseletek szerint azonban már ősztől alkalmazni lehetne.