Az ünnepi állománygyűlésen nemcsak a meghívott vendégek és a központ munkatársai vettek részt, hanem már ezen is helyet foglalhattak az érdeklődők, akik kíváncsiak voltak arra, hogyan működik a központ. A vasárnap délelőtti műszak rendeltetészerűen végezte a feladatát.
2014 márciusa óta fogad segélyhívásokat a központ. Az azóta eltelt időszakban több mint 18 millió hívást fogadtak.
Balázs Zsolt - 112 Hívásfogadó Központ vezetője
"Csak a tavalyi évben 4 millió 750 ezer hívás érkezett. A hívások valamivel több mint 20 százaléka érdemi intézkedést igényel, 10 százaléka információkérés, az összes többi pedig nem igényli a munkatársaim érdemi intézkedését."
Ezek közé tartoznak a gyerekcsínytevések, valamint a mentálisan sérült emberek telefonjai. A segélyhívó munkatársainak pár másodperc alatt fel kell venniük a beérkező hívások legfontosabb paramétereit.
Hende Csaba - országgyűlési képviselő
"Mintegy 30 jogos kifogás és panasz érkezett be a miskolci és szombathelyi központokba együttesen tekintve. Ez azt jelenti, hogy elenyésző hibaszázalékkal működik ez a rendszer, ez az itt dolgozók elkötelezettségének és a kitűnő műszaki, informatikai háttérnek köszönhető."
Hende Csaba a polgármesterrel együtt nyert betekintést a hívásfogadók munkájába, és kipróbálhatták azt is, hogyan kell felvenni a kapcsolatot a bajba jutottakkall. Puskás Tivadar emlékezetetett, hogy az európailag egységesített 112-es segélyhívószám létrehozása előtt, más országokkal ellentétben Magyarországon már működött 3 segélyhívó vonal.
Puskás Tivadar - polgármester
"Mi magyarok büszkék lehetünk, hiszen a 104, 105 és 107, mint nemzeti kincs évtizedek óta szolgálja a magyarországi segélyhívást a mentőknél, a tűzoltóknál, illetve a rendőröknél."
A nyílt napon megjelent érdeklődők egy totót is kitölthettek, próbára téve ismereteiket a 112-es segélyhívóközpont munkatársainak napi tevékenységéről. A legügyesebbek tárgyjutalmat kaptak.
Hírek
Nyílt napot tartottak a 112-es segélyhívó központ szombathelyi bázisán
A szolgálatot 5 éve alapították. Vasárnap az érdeklődők megismerkedhettek a központ szakembereinek munkájával, valamint interaktív programok révén a sürgősségi segítségnyújtást végző szervek, úgymint a katasztrófavédők és a mentők tevékenységébe is betekintést nyertek.