Az IVY olyan elektronikai megoldásokat várt a fiataloktól, amelyek segítségével szabályozni lehet a gépek, berendezések áramfelvételét. Ilyen például ez a napelemmel működő mécses, amit a sárvári Barabás György Műszaki Szakközépiskola tanulói állítottak össze:
“Napjainkban egyre fontosabb az energiagazdálkodás, úgyhogy azon gondolkodtunk, hogy ez adná meg az alapot a projektünkhöz. Szóval egy mécsest találtunk ki erre a feladatra, napelemmel felvértezve.”
A versenyzőknek valamilyen formában energiát kellett megtakarítaniuk, hiszen manapság komoly kihívást jelent, hogyan használjuk fel hatékonyan a rendelkezésünkre álló energiaforrásokat.
A jelentkezőknek három hónap állt rendelkezésükre, hogy az előzetesen meghatározott normák alapján áramkört építsenek.
Ezt mutatták be a vetélkedő első napján, továbbá üzemlátogatáson is részt vettek a diákok.
Vecsera Zsolt - ügyvezető, IVY Technology Szombathely
“Fontos számunkra, hogy a jövő generációjának új kihívásokat biztosítsunk és új platformot teremtsünk, ahol megmutathatják a képességeiket. Most ezt kapcsoltuk össze: A gyárlátogatás alkalmával megmutattuk nekik azokat az új robotikai eszközeinket, amelyeken dolgozunk. Reméljük, hogy felkeltette az érdeklődésüket, és a verseny keretein belül tudnak ehhez csatlakozni.”
A második napon forrasztással építettek fel áramköröket, amelyeket aztán különböző módszerekkel bemértek és üzembe helyeztek. Az utolsó fordulóban egy feladatsort kellett megoldaniuk. A versenyt a zalaegerszegi Széchenyi István Technikum két tanulója, Balla Botond Ákos és Szakály Illés Jonatán nyerte. Olyan berendezést alkottak, amellyel tantermük világítását tudják szabályozni.
Szakály Illés Jonatán - tanuló, ZSZC Széchenyi István Technikum
“Az eredeti elképzelés az volt, hogy energiamegtakarítást érjünk el az iskolánk tanterménél, mivelhogy… és közben megtartsuk ezt a szemnek kényelmes fényerősséget, mivel nagy gond volt, hogy a tantermeinkben a fényerősség vagy nagyon magas volt vagy alacsony, és akkor hogy egy ilyenre keresnénk megoldást, erre született meg az ötlet, amivel így iskola után délután foglalkoztunk.”
A versenyen második lett a szombathelyi Puskás Tivadar Szakképző iskolából Régvári Dániel és Dienes Roland, a harmadik helyezést pedig a soproni Vas- és Villamosipari Technikumból Olinek Márknak és Némethi Áronnak ítélték oda. A legeredményesebb iskola címet a sárvári Barabás György Műszaki Szakközépiskola nyerte el.