Utazásból logirobogójával tért haza, ám csak otthon vette észre, hogy útközben leestek a csomagjai a robogóról.
Vajon melyik kereszteződésben veszíthette el a robogós a csomagjait? Többek között erre a kérdésre is felelniük kellett a logikai verseny résztvevőinek a Zrínyi-iskolában. Szombathelyen 15 csapat, 3-4. és 5-6. osztályos diákok versengtek a Nagy Digitális Kaland elnevezésű 60 perces tudáspróbán, ami az ország minden helyszínén egy időben, pénteken 14.30-kor kezdődött.
Lengyel Lili
LogiRobinak kellett segíteni a tanulásban, hogy könnyebb legyen neki számolni, betűzni a szavakat, meg ilyeneket csinálni.
Pegán Eliza
Meg abban is, hogy az internetes vírusokat hogyan tudja elkerülni, meg melyik nem létezik.
A Napkislányok csapata: Lili, Eliza és Luca a megadott idő előtt végeztek a logikai feladatsorral.
László Luca
Az egyik, amikor ki kellett találni, hogy melyik szóra gondolt LogiRobi, mikor 1-2-4-5 számok szerepeltek. Az nagyon nehéz volt, meg még a billentyűzet, mikor ki kellett találni a szavakat.
A logikus gondolkodás elsajátítása nem csak a tanulásban segíti a diákokat, hanem alapja a számítógépes programozásnak, a digitális írástudásnak is. A versenyt az élmény alapú tanítási módszert alkalmazó programozó iskola szervezte azzal a céllal, hogy a gyerekek ne csak passzív felhasználói, hanem aktív alkotói is legyenek a digitális világnak.
Németh Zsolt - vezető, Logiscool Szombathely Oktatóközpont
Ha akarjuk, ha nem, a kezükben van a laptop, a tablet, az okostelefon. Akkor már jobb, hogy ha úgy használják ezt, hogy nem csak játszanak, hanem gyakorlatilag használni tudják, programozni tudnak. Ezt meg tudják tanulni, ennek az alapját adja a logika.
A 3-4. osztályos korcsoportban a Programozók 1. nevet viselő csapat szerezte meg az első helyet. Az 5-6. osztályosok között pedig a Zrínyi osztaga elnevezésű trió volt a legügyesebb.