Egy ablak ugrik fel már közel egy hónapja minden hallgatónak, ha belép a neptun rendszerbe. Itt értékelhetik a tanulók, hogy az adott félév tárgyait mennyire tartják fontosnak, elérhetőek voltak-e a megadott tankönyvek, vagy épp érthető volt-e a tananyag. Emellett az oktatók felkészültségét, korrektségét véleményezhetik. A gond az, hogy mióta nem szervezetten, órai keretben tölthetik ki a kérdőívet, kevesebben teszik ezt meg.
Dr. Czetter Ibolya elnökhelyettes, NymE-SEK
"Százalékosan mondjuk azt, hogy 40-50 százalék, amit tudunk mérni, ennek alapján az oktatók munkájáról olyan vélemény született, hogy nagyjából vagy egészében alkalmasak a hallgatók szempontjából az oktatási tevékenységnek az ellátására, tehát inkább pozitív volt a mérleg mint negatív."
A kérdőívek név nélkül kerülnek az adatbázisba, a hallgatók nem, csak az intézmény dolgozói látják az eredményt. Katona Attila rendszeresen ránéz az eredményekre. Azt mondja, jóval kevesebben töltik ki, mint amire számított, pedig nagyon hasznos lenne a tanárok és egyúttal a diákok számára is. De okoznak meglepetést is a kérdőívek.
Dr. Katona Attila - történelem tanár, NymE-SEK
"Azért az ember emlékszik, hogy kb. hányan voltak, és meglepődik, hogy mennyivel többen töltik ki, mint amennyien rendszeresen részt vettek, de akkor is van olyan rész, amiből az ember tanul. Például mondjuk a tanulást segítő anyagok elektronikus formájának eljuttatásában, tehát hogy hogyan lehet a tanulást segíteni a diákok számára."
Ha a felmérés során 25 százalék alatti a hallgatói létszám, akkor nem mértékadó az eredmény. Illetve csak akkor érvényes a kitöltött kérdőív, ha a tanuló saját bevallása szerint látogatta az órákat. A hallgatók június 30-ig értékelhetik az oktatás színvonalát.