Hírek

"Még mi sem értjük a Távhő-s számlát"

2010. szeptember 22., 15:33
A lakosság nem tudja követni, miként számláz a távhőszolgáltató, és állandó problémák vannak az elszámolással is - erre hívta fel a figyelmet a legutóbbi közgyűlésen Gyebrovszki János képviselő. Akkor ez nem tartozott a napirendi pontokhoz, így nem fejthette ki a véleményét. A témáról ma ismertette álláspontját a sajtó képviselőivel.
Még mi sem értjük a Távhő-s számlát

A probléma az, hogy a távhő elszámolásokból nem derül ki, hogy miért, mennyit fizetnek a lakók - mondta a sajtótájékoztatón Horváth Attila, az MSZP képviselőjelöltje. A számlák ráadásul rendszertelenül érkeznek a lakókhoz, mert csak a lakásszövetkezekkel való elszámolás után küldik ki azokat - tette hozzá Gyebrovszki János. Elmondta: a lakók nem értik, hogy miért kapnak vissza pénzt, vagy épp miért kell több tízezer forint tartozást befizetniük. Ezért nem meglepő, hogy a lakótelepek leválnának a Távhő rendszeréről. Javasolta azt is, hogy napelemes fűtési rendszerre kellene áttérni, hogy gazdaságosabban működjön a cég. A tájékozatót követően egy kérvényt nyújtottak be a fogyasztóvédelemhez, hogy vizsgálják át a Távhő számlázási rendszerét.
Idrányi Zsolt, a Távhőszolgáltató ügyvezető igazgatója Híradónknak elmondta, hogy az elszámolás módját jogszabályok határozzák meg. A költségmegosztók üzemeltetését és az adatok kiértékelését a lakóközösségek által megbízott cég végzi, az eredményeket pedig eljuttatja a szolgáltatónak.

Dr. Idrányi Zsolt - ügyvezető igazgató, Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft.
"Ezt a számot, ami megvan előre határozva, ezt rakjuk be a számlázási rendszerünkbe. Aki többet fogyasztottm mint amit évközben befizetett, az ráfizet, aki nem, vissza fogja kapni."

Eddig már többen is fordultak a számlázás miatt a fogyasztóvédelemhez, de még nem találtak hibát a rendszerben - mondta el a vezető. Akinek kérdése, vagy problémája van a fűtési rendszerrel, az ügyfélszolgálati irodán kaphat tájékoztatást.