"Én ezt az üvegkádat a két fémlemezzel le fogom takarni."
Az üvegkádban égő mécsesek lángja a letakarást követően elalszik - ennek a jelenségnek az okát kutatták a hatodikosok a reáltárgyakat népszerűsítő délutánon. Minden évfolyamból 10-10 tanuló jelentkezését várták a különleges foglalkozásokra, amelyek a kissé elhanyagolt természettudományos tantárgyakat népszerűsítik az iskolában évről évre.
Horváth Zoltán - informatikatanár, Derkovits-iskola
"A természettudományos tantárgyakat mind inkább kiveszik az oktatás rendszeréből, a szakközépiskolákban összevonták már egy tantárggyá, az általános iskolában is csökken az óraszám, és úgy gondolom, a gyerekeknek fel kell kelteni az érdeklődését ezek iránt a tantárgyak iránt."
A fizika, kémia, biológia, matematika általában a kevésbé kedvelt tantárgyakhoz tartozik a diákok körében. Csak később, felnőttként jövünk rá, mennyire fontosak ezek az ismeretek a mindennapokban és egyes munkakörökben. Ezért lenne jó, ha minél több diák kedvet kapna a természettudományos tárgyakhoz.
Molnár Dávid - 8.a osztályos tanuló
"A legjobban a fizikát szeretem. Már kiskoromban eldöntöttem, hogy gépészmérnök szeretnék lenni, és rájöttem, hogy ez fontos tantárgy. A fizika és a mozgási törvények közel állnak hozzám, és ezért nagyon megtetszett ez a tantárgy."
A tanulók forgószínpadszerűen járták végig az egyes állomásokat.
"Mi történik a papírkígyómmal, elkezd forogni."
Itt például a hősugárzás törvényszerűségeit vizsgálták, a másik teremben pulzust, vérnyomást mértek mozgás előtt és után, majd internetes matematika-feladatokat oldottak meg a csapatok.