"A csillapított ékszíjtárcsa működését tekintve olyan, mint egy kéttömegű lendítő kerék. A csillapítatlan csak ezt a részt jelentené, a csillapított annyival tud többet, hogy két részből áll, amit egy íves rugó köt egymáshoz."
A csillapított ékszíjtárcsának köszönhetően nem csak a gépjárművek fogyasztása lesz kedvezőbb, hanem például az utasok komfortérzetét is pozitívan befolyásolja. Az alkatrész története 2009-ben kezdődött, vezető autógyárak részéről ugyanis igény mutatkozott a fejlesztésre. A szombathelyi LUK Savaria Kft. csapata vállalkozott arra, hogy kidolgozza az új konstrukciót.
Michael Reinig ügyvezető igazgató, LUK Savaria Kft.
Ez az első olyan termékünk, aminek a gyártása itt indult el. Nagyon komoly kutatás-fejlesztést hajtottak végre a munkatársaim. Itt készült el a prototípus, és itt építettük meg a hozzá tartozó gyártósort is. Erre nagyon büszkék vagyunk.
A csillapított ékszíjtárcsa nagyüzemi gyártása 2013-ban indult el, mostanra pedig legördült az egymilliomodik termék a szombathelyi nagyvállalat gyártósorairól. Egyre több autógyártól érkezik megrendelés, így már két soron készül ez az alkatrész.
Horváth Csaba termelési vezető, LUK Savaria Kft.
40-42 fő dolgozik azon, hogy a vevők megfelelő minőségben és mennyiségben megkapják ezt a terméket. Persze ehhez még hozzájön, hogy a társterületeken a termékek komponenseit is gyártani kell.- A társterületek is külön gépeket építettek fel, akik nekünk az alapanyagokat biztosítják.
Az egymilliomodik csillapított ékszíjtárcsa jubileumi ünnepségén nem csak a kft. ügyvezetője köszönte meg a dolgozók munkáját, hanem a német anyacég vezetői is elismerésüket fejezték ki a szombathelyi gyárnak. Hangsúlyozták, egy olyan terméket fejlesztettek itt ki, amelynek ígéretes jövője van az autógyártásban.