Négy vácis kisfiú órarendjébe illesztették be ettől a tanévtől a kutyás terápiát: mindannyian autizmus spektrumzavarral élnek, és a harmadik évfolyamon tanulnak. A módszer lényege, hogy az állat mint élő motiváció garantálja a foglalkozás sikerét.
Schrőterné Vári Anita - elnök, Négylábúak az Emberért Közhasznú Alapítvány
“A kutya nem diszkriminál. Bármilyen rosszat csinál a gyerek, vagy bármit csinál, akkor is elviseli, akkor is szereti, akkor is csóvál. Tehát nem kap negatív dolgot a gyerek.”
A program kísérleti jelleggel indult el ősszel, és ha eredményes lesz, akkor később más évfolyamokról is bekapcsolódhatnak sajátos nevelési igényű gyerekek.
A szokatlan helyzeteket nehezen elfogadó gyerekek is hamar megbarátkoztak a négylábú segítővel.
Pópa Márk
“Itt nagyon jó játékokat játszunk mindig a kutyával, és tényleg a Liza is nagyon aranyos.”
Mártonfi Kristóf
“Jók ezek a játékok, meg minden jó itt. Én szeretek itt lenni.”
A gyógypedagógus úgy véli: éppen azokra a képességekre hat jótékonyan ez a terápia, amelyekre az iskolai előmenetelben is nagy szükség van.
Simonné Király Brigitta - gyógypedagógus
“Ezek a foglalkozások legfőképpen ezeknek a gyermekeknek a kognitív képességei fejlesztésében tudnak nekünk segíteni. Gondolok itt a gondolkodás, a rugalmas gondolkodás, a kommunikáció, az alkalmazkodóképesség fejlesztésére. Hisz a gyermekeink, az autista gyermekeink ezekben gyengék.”
Ebben a tanévben az alapítvány stábja városszerte négy kutyával hat intézményben összesen nyolcvan gyerekkel foglalkozik.
Hírek
Kutyás terápia
Új terápiával bővül a Váci Mihály Általános Iskolában tanuló autista gyerekek fejlesztő programja. Ettől a tanévtől egy kutya segíti őket, hogy megpróbálják behozni a lemaradást. A szakemberek a kommunikációjuk és az alkalmazkodóképességük javulását várják.