Csütörtökön tartották a Nyugat-magyarországi Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem közös, 526 millió forintból megvalósult projektjének záró konferenciáját. Az intézmények képviselői megosztották egymással tapasztalataikat.
“Mert a legszebb beszéd a tett, az gondolom, hogy a János elhívott minket ebbe a projektbe ”
A program célja a hatékonyabb módszertan bevezetése a pedagógusképzésben és az oktatásban. Mindebben az emberi erőforrások minisztériumának is nagy a felelősége - hangzott el.
Pölöskei Gáborné - helyettes államtitkár, EMMI
“Az, hogy milyenek a projektkiírások és milyen összeg fordítodik rá, az a minisztériumnak a feladata, felelősége, hogy ezeknek zöld utat adjon, a különböző jó ötleteknek. De ezeknek a sok jó ötletnek egy rendszerbe kell beletartozni.”
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet megítélése szerint jelen helyzetben a pedagógus továbbképzés szorul leginkább fejlesztésre. Iker János, a projekt menedzsere elmondta, e területen komoly problémák vannak, kicsi a létszám és az iskolák teljesítménye sem jó. Ezen leginkább egy újfajta módszertan segíthet.
Iker János - főigazgató, NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató- és Kutatóközpont
“Meghatározó szakmai irány ma a világban, az úgynevezett probléma vagy kutatásalapú tanulás, ami azt jelenti, hogy problémákból kiindulva a gyerek kezd, a tanuló kezd dolgozni a megoldásokon. És a tanár nem tanít, hanem támogatja a tudást, a diák tudásszerzését. ”
Több mint háromszáz oktató vett részt a programokban, valamint négyszáz középiskolai, általános iskolai- és óvodapedagógust képeztek ki az új módszerekre. Itt kell megszületniük és elterjedniük a jó gyakorlatoknak, ami akár húsz, huszonöt évbe is telhet. Ezért fontos a következetesség.