Hazánkban 2003 óta minden évben mérik a diákok olvasás-szövegértés és matematikai képességeit.
Bár még az idei komptenciafelmérést sem írták meg, már a jövő évit tesztelik. De mindez titkos, az Oktatási Hivatal nem engedte, hogy a teremben forgassunk.
A Gothard iskola 6. és 8. osztályosai országos összehasonlításban az átlagnál jobb eredményt értek el a tavalyi felmérésen, ám kiugró javulásról vagy látványos romlásról nincs szó. A tanárnő szerint fontos, hogy ilyenkor nem a lexikális ismereteket kérik számon a diákoktól.
Erdélyi Ilona, ig.helyettes - Gothard Jenő Általános Iskola
"Az alkalmazás a lényeg, hogy mennyire értik meg a szöveget és a megszerezett tudásukat hogyan tudják alkalmazni. És nagyon jó eredményeket mutatnak."
A Kanizsai gimnázium diákjai évek óta az országos és a gimnáziumi átlag felett szerepelnek a kompetenciamérésen, mondja Varga Zsuzsanna. A diákok többsége a 3-as, azaz a nagyon jó szintre jut el a feladatok megoldásában.
Tavaly mind olvasás-szövegértésben, mind matematikában az előző évekhez képest gyengébben teljesítettek a gimnázium diákjai. De az országos átlag is visszaesést mutat. Varga Zsuzsanna szerint a szövegértésen kellene javítani. És ez nemcsak a magyar tanárok feladata.
Varga Zsuzsanna, ig.helyettes - Kanizsai Dorottya Gimnázium
"Alapvető problémát abban látom, hogy a gyerekek keveset kommunikálnak. Probláma van az otthoni kommunikációban, hogy otthon nem beszélnek, nem alakul ki egy olyan fogalmi bázis, amire építeni lehetne az iskolában."
Az idei kompetenciafelmérést május 26-án, szerdán írják az általános és középiskolákban.