Hírek

Korai fejlesztés

2020. április 15., 18:42
Korai fejlesztés

A kis Emilivel a hátról hasra fordulást gyakorolja az édesanyja. A járvány miatt nem a Pedagógiai Szakszolgálat gyógytornásza foglalkozik vele, hiszen bezárt ez az intézmény is. Emili és a többi kisgyermek korai fejlesztése azonban nem maradhat el: a születési sérüléssel, krónikus betegséggel küzdő vagy megkésett fejlődésű gyermekeknek ebben a rendkívüli helyzetben is szükségük van a rendszeres terápiára, amit most a szülőknek kell vállalni. A gyógytornászok, konduktorok és gyógypedagógusok most is rendszeres kapcsolatot tartanak a családokkal - az internet segítségével.

Németh-Poór Petra - gyógytornász
Ez a fajta videocsetelés, amit kevesebb szülő választott, inkább az a gyakori, hogy küldenek videót, hogy ők hogyan gyakorolnak, illetve én elküldtem a saját, általam készített videókat, és az alapján tornáznak a szülők 02:06 visszaküldik a videót én elemzem, korrigálom a hibákat, és újabb gyakorlatokat küldök. 02:15

Petra saját maga készített videókat: egy mackó segítségével mutatja be a szakszerű mozdulatokat, amelyeket a szülőknek meg kell tanulni. Tapasztalatai szerint a legtöbben komolyan veszik a fejlesztő feladatokat, ezek egy részét a korábbi terápiás foglalkozásokon már megfigyelhették, és otthon is gyakorolták. Hasonló módszereket alkalmaznak azoknál a 3 évesnél kisebb gyermekeknél is, akiknek idegrendszeri éretlenség, értelmi fejlődésbeli elmaradás vagy hallás-, látássérülés miatt van szükségük fejlesztésre. Rendszeres tanácsadással segítik át a szülőket a nehézségeken, ezen túl pedig hetente új, személyre szabott feladatsorokat állítanak össze és osztanak meg a családokkal. Mindezt úgy, hogy a gyakorlatok otthoni körülmények között is elvégezhetők legyenek, ahol nem állnak rendelkezésre a szakszolgálat speciális eszközei. (Zalán labdán)

Vajdáné Kondor Csilla - konduktor, gyógypedagógus
A legtöbb minden otthoni alapanyagokból pótolható, és természetesen igyekszünk a feladatadások során hangsúlyt fektetni erre, hogy akár a saját háztartásunkat végiggondolva olyan eszközöket válasszunk, amik feltehetőelg a gyerekek háztartásban is jelen van, vagy pedig ugyanahhoz a célhoz akkor tovább kell gondolni és más feladatot adni. 06:37 tekintve, hogy egy célt millió feladattal el lehet érni. 06:42

A személyes kapcsolat hiánya miatt nagyobb teher és felelősség hárul most a családokra, de a fejlesztő szakemberek feladata is jóval több lett: 20-30 vagy még több családdal tartanak kapcsolatot úgy, hogy az a szülők napirendjébe is beilleszthető legyen. A nehéz körülmények ellenére úgy vélik: rendszeres és pontos gyakorlással nemcsak a szinten tartás, de a fejlődés is elérhető a legtöbb kisgyermeknél.