A kompetenciamérés utolsó percei a Derkovits-iskolában, éppen a feladatlapokat szedik össze. A negyedik, hatodik és nyolcadik osztályos diákok 4x45 percen keresztül dolgozhattak a matematikai és szövegértés feladatsoron.
Boácz Ramóna - 6. B osztályos tanuló, Derkovits-iskola
"Volt olyan, hogy plakátról kellett szöveget értelmezni, vagy mesét kellett olvasni, és voltak hozzá kérdések, a válaszokat be kellett satírozni. Olyan is volt, hogy a véleményünket kérdezték benne."
Simon Dániel - 6. B osztályos tanuló, Derkovits-iskola
"Nagy része arányossgá és százalékszámítás volt. Ami nekem nem ment, az a parlamentes feladat volt, egy makettet kellett róla csinálni."
Gerencsér Bianka - 8. B osztályos tanuló, Derkovits-iskola
"A feladatok nem voltak annyira nehezek, viszont az időt kicsit keveselltem."
Itt a Derkovits-iskolában 150 diák vett részt a tudáspróbán. Az igazgató szerint a gyerekeknek nehézséget okoz, hogy ilyen hosszú ideig kell koncentrálniuk. A feladatsorban tavalyhoz képest több volt a számolás.
A negyedik osztályosok feladatlapjait itt az iskolában javítják, a többit az Oktatási Hivatalhoz kell elpostázni. Az értékelés alapján nyomon követhető, hogyan változik a diákok tudása, teljesítménye önmagukhoz, iskolatársaikhoz és az országos átlaghoz képest.
Dr. Kovács Péterné - igazgató, Derkovits-iskola
"Ebben az évben is lehetőség volt arra, hogy a tanuló 6. évfolyamos eredményét a nyolcadikos eredményekhez viszonyítsuk. Egy nyillal jelölték nekünk, hogy a hozzáadott érték több lett, vagy az elvárhatónál gyengébb. Én azt gondolom, érdemes a tanulóknak, szülőknek komolyan venni."
Az egyéni és iskolai eredménylista jövő tavasszal lesz elérhető.