"Itt láthatjátok, hogy van sok vezérlés, parancs. Nincs más dolgotok, behúzzátok középre, az ott fog maradni."
Ebben a szombathelyi programozó iskolában egy hét alatt 300 általános diákot fogadnak egy-egy órára, hogy megismertessék a gyerekeket a kódolás alapjaival. Így csatlakoztak az úgynevezett „Kódolás Órája” kezdeményezéshez.
Fonyó Szabolcs vezető, Logiscool Szombathelyi Oktatóközpont
Ma a digitális világban élünk, abszolút körülvesznek ezek az eszközök minket. Gyermekeink készségszinten használják az okostelefont, a tabletet. Ők azonban csak digitális olvasóként vesznek részt ebben a történetben. Mi nagyon szeretnénk megmutatni a másik oldalát az éremnek: hogyan kell digitálisan írni, hogyan kell programozni.
"Megint a széléhez ér, megfordul, és jobbra-balra nézhet."
A gyerekek játékos formában, élményalapú módszerrel sajátíthatják el a digitális írástudás, azaz a kódolás alapjait.
Bukits Gergő tanuló, Reményik Sándor Evangélikus Általános Iskola
Játékot kellett csinálni, hogy a békával át kell jutni a másik oldalra, hogy nehogy elüsse az adott jármű.
A kódolás elsajátítása a logikus gondolkodás kialakítását is segíti, ami előnyt jelenthet a tanulásban és később a munkaerőpiacon is.
Németh Zsolt vezető, Logiscool Szombathelyi Oktatóközpont
A számítógép nem csak játék. Tulajdonképpen ez az egyik nagyon fontos, amit erről tudni kell. Valóban a programozással egy algoritmikus, logikus gondolkodást tanulnak meg a gyerekek, kreativitásukat használják, fejlesztik. Nem mindenkiből lesz programozó, nem is az a cél.
Decemberben a világ 180 országában tartják meg a Kódolás óráját. A cél, hogy a fiatalok ízelítőt kapjanak a programozás alapjaiból, és ne csak passzív felhasználói legyenek a digitális nyelvnek, hanem digitális írástudókká is váljanak.