Az egyetem egy uniós pályázaton nyert pénzt arra, hogy az intézményben dolgozó pedagógusok továbbképzéseken vehessenek részt. A felsőoktatás jelenleg az átalakulás idejét éli, az oktatók azt mondják, sokkal több a feladatuk, mint korábban volt.
Bokor Judit - egyetemi oktató
"Sokkal mélyebbre kell visszanyúlnunk. Nem csak a viselkedésben, persze ott is. De olyanokat kell tanítanunk, amit régen nem kellett, mert hozták magukkal a középiskolából."
A szakemberek szerint a mai magyar felsőoktatás még mindig nem a munkaerőpiacra képezi a hallgatókat. Sokan a megszokott évtizedes rutin alapján tanítanak, ez pedig a versenyképesség rovására megy.
Dr. Iker János - projektmenedzser
"A tanárképzésben résztvevő oktatókat képezzük az új módszerek alkalmazására. Hogyan kell a hallgatókat a közoktatásra felkészíteni. Ez egy nagyon fontos kérdés, a szemlélet- és paradigmaváltás feltétele."
A mai előadásokon a kompetenciaalapú oktatásról tájékoztatták a résztvevőket. A fogalom Nyugat-Európából és Amerikából terjedt el és egy évtizede került be a magyar oktatásba.
Prof. dr. Falus Iván - egyetemi tanár
"A dolog lényege: a felsőoktatásban eddig azt tanították, amit az oktató tudott. Ami a szakterülete volt. A kompetenciaalapú oktatásban azt kell tanítani, amire szüksége van a hallgatónak."
Falus Iván szerint az egyetemek minősítésével is gondok vannak. Angliában pédául vizsgálják, hogy a végzett hallgatók közül hányan maradnak a pályán. Ez alapján kapják az egyetemek az állami támogatást. Idehaza mostanra válságba jutott az ágazat.
Prof. dr. Mátrai Zsuzsanna - egyetemi tanár
"Az egyik ilyen ok a tömegesedés. Ez nem kicsit terhes. Ez nagyon terhes. Hát bizony, mondjuk ki, tízszer annyian vannak."
A kivezető út egyik iránya az lehet, hogy motivált pedagógusokat kell képezni. Ez azt jelenti, hogy a biztos szakmai tudás mellett szükség van arra is, hogy az oktató képes legyen arra, hogy felkeltse az érdeklődést a tanítványaiban.