Hírek

Kertészpalánták címmel indított pályaorientációs projektet a Herman Ottó Technikum

2024. július 01., 11:09

Kertészpalánták címmel indított pályaorientációs projektet a Herman Ottó Technikum a Nemzeti Tehetség Program támogatásával, amelyben összesen 19 általános- és középiskolás fiatal tanulhatott mezőgazdaságról, kertészetről, virágkötésről és parképítésről egy több, mint 60 órás képzésen. A program záróeseményét csütörtökön délután tartották.

Kertészpalánták címmel indított pályaorientációs projektet a Herman Ottó Technikum

Év elején indította Kertészpalánták című pályaorientációs programját a Herman Ottó Technikum a mezőgazdaság iránt érdeklődő diákok számára. A projekt több hónapon keresztül kapcsolt össze két intézményt. Az Oladi Általános Iskola 6. évfolyamából összesen 13-an, a Herman 12. évfolyamából pedig 6-an vettek részt a projektben. Az általános és a középiskolások több, mint 60 órán keresztül dolgoztak együtt hetente egy alkalommal. Sok mindenről tanulhattak.

Tóth Kristóf
“Virágkötészet, második sorban pedig a kertészet és a parképítés. Volt pár olyan alkalom, amikor nem voltam, de amikor voltam az nagyon jó volt.”

Megtanulhatták, hogyan kell faládákat készíteni, megismerkedhettek a kertészeti kisgépekkel, a digitális tervezéssel, és megnézhették egy mikroszaporító laboratórium berendezéseit is. A nagyobbak szívesen segítettek az általános iskolásoknak.

Rózsai Márk
“Nagyon szeretek gyerekekkel foglalkozni, és úgy gondoltam, hogy itt is át tudom adni azokat a dolgokat, amiket mi már megtanultunk az iskolában, és segíteni a gyerekeknek.”

A program célja nem más, mint a kertész szakma megismertetése és megszerettetése volt. Szeretnék, ha majd a szakma iránt érdeklődő, lelkes gyerekek érkeznének a jövőben a Hermanba.

Seres Györgyi - oktató
“A program annyira összetett, hogy nagyon sok területet megmozgat a gyerekekben, amelyekre a későbbiekben nagyon nagy szükségük lehet. Nagyon sok külső előadóval dolgoztak, nagyon sok dolgot kellett megismerniük, ez főként a kisebbekre vonatkozik általános iskolásokra, a nagyobbaknál talán azt emelném ki, hogy pontosan a kisebb gyerekekkel való közös munka és az együttes munka vagy az együttes megvalósítás, a kooperáció volt a leghangsúlyosabb.”

A záró tanórát csütörtökön tartották a Herman-iskolában. A fiatalok szebbnél szebb fadobozos virágdíszeket készítettek, majd pedig együtt ültettek hortenziát az udvaron. Az ebédlőben ajándékokkal és finom ebéddel várták a programban résztvevő diákokat.