"Belecsúszik egy személyautó, két fő bennszorul, még belerohan kettő másik, a hátsó autó kigyullad."
Eligazítással, oktatással és a komplex feladatsor ismertetésével kezdődött a gyakorlat. A szombathelyiek mellett a sárvári és a körmendi hivatásosok, a répcelaki önkormányzati tűzoltók, valamint a nicki önkéntesek vettek részt a szimulációban.
A forgatókönyv szerint a PB-gázpalackokat szállító teherautóba hátulról belerohan egy személykocsi, majd abba két további autó, így hamar tömegbalesetté fajul a helyzet. A tartályok megsérülnek, utasok rekednek a roncsban, és az egyik autó ki is gyullad. A répcelaki egység a lángoló kocsi oltását, a sárváriak a sérültek kiemelését kezdték meg. A többiek közben védősugarat szereltek a sérült palackokhoz, és folyamatosan hűtötték azokat.
Kovács Levente - tű. alezredes, a sárvári katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője
"Tudjuk gyakorolni a műszaki mentési taktikákat és a tűzoltási feladatokat. Ezzel az állománynak a taktikai felkészültségét tudjuk javítani, és nyilván együttműködést is vérehajthatunk, hiszen a katasztrófavédelem több szereplője, és mások is részt vesznek benne."
A feltorlódott kocsisor levezetéséhez és a forgalmi rend visszaállításához meg kellett bontani a szalagkorlátot is.
Ilyesmire korábbi hóhelyzetekben már élesben is volt példa. Az M86-oson 2-3 km-enként lesz olyan szakasza a szalagkorlátnak, ami gyorsan, gond nélkül megbontható. Az út hiányzó szakaszának kivitelezése a végéhez közeledik, a vadvédő kerítés és a növényzet telepítése, valamint a forgalomtechnikai eszközök kihelyezése van hátra.
Loppert Dániel - kommunikációs igazgató, NIF Zrt.
"Katasztrófavédelmi gyakorlat egy útépítés tekintetében mindig fontos pont, hiszen azt mutatja, hogy nemsokára eljön a forgalombahelyezés ideje. Annyit mondanék el, hogy elkezdődött a műszaki átadás-átvétel, október végére tervezzük a forgalomba helyezést."
A szimulációt megfeleltre minősítették a gyakorlat vezetői.