Hírek

Kalandjáték Savariában címmel interaktív tematikus játszóházat alakítottak ki az AGORA-ban

2024. november 14., 10:40

Kalandjáték Savariában címmel interaktív tematikus játszóházat alakítottak ki az AGORA-ban. A szervezők célja a Szent Márton korához kapcsolódó helyi hagyományok felelevenítése, megismertetése már évek óta.

Kalandjáték Savariában címmel interaktív tematikus játszóházat alakítottak ki az AGORA-ban

IV. századi, római kori miniváros kelt életre a sportházban 150 m2-en, hogy két napon át megidézze a Szombathelyen feltárt Szent Márton korabeli épületeket a helyszínre látogató óvodásoknak, általános iskolásoknak. A gyerekek a város kapujánál magukra öltötték a római viseletet szimbolizáló tarsolyt és bőrövet, majd ókori pénzmásolatot gyűjtöttek a próbák során.

Ez Szent Márton idejéből származik ez a pénz. Gyűjtsetek belőle hetet, és utána le tudtok számolni a vámnál.

Az egyes állomásokon a gyerekek kirakták a Helytartói Palota mozaikpadlóját, alagutat másztak a csatornarendszer labirintusában, vagy éppen rongylabdával próbálták elüldözni a fürdőház tetején rikoltozó kuvikot, hogy az ne zavarja a császár álmát.

Iszak Ajna - 6. Z - Paragvári Utcai Általános Iskola
Igazából a fürdőház tetszett a csapatnak a legjobban. Nagyon jó volt, vicces volt, próbáltuk a legjobbat kihozni a csapattársak ellen, és sikerült is és vicces volt, szóval így nehéz volt eltalálni, de sikerült.

Horváth Hanna - 6. Z - Paragvári Utcai Általános Iskola
- Meg kellett mutatni a térképen, hogy mi hol van és be kellett rakni házakat, aztán voltunk mozaikon, ahol be kellett rakni a kis mozaikokat, és most egy ilyen alagútba kell bemászni, ahol ki kellett szedni az.. ilyen állatokat. - Melyik tetszett a legjobban? - Hát, eddig ez az alagutas.

A játék a Savaria Történelmi Karneválon mutatkozott be először 2016-ban, Szent Márton születésének 1700. évfordulója alkalmából.

Kiss Andrea - közművelődési igazgató, AGORA
Akkor volt egy olyan csapat az AGORA-ban, akik azt mondták, hogy akkor mi most valami újat próbálunk, tehát nem előadássorozatot készítünk, nem egy egyszerű programot, hanem egy játékot játékot szeretnénk létrehozni a város lakóinak, és az volt a célunk, hogy minél több kisgyerek vagy nagyobb gyerek megismerkedjen a város történetével és játszva ismerkedjen meg

Ajándékként mindenki egy agyagpénzt, denariust vihetett magával emlékként. A látványos foglalkoztató játék ezúttal is élményszerű tanulással hozza közelebb a gyerekeket Szent Márton korához és személyéhez. Még szerdán is várják az előre bejelentkezett csoportokat.