A Váci Mihály Általános Iskola végzősei nevében Pópa Márk búcsúzott a tanároktól és a diáktársaktól a pénteki évzárón.
Pópa Márk
"Ezt a napot, ballagó diáktársaim nevében is mondhatom, mindannyian vártuk. Amikor végre utoljára szól nekünk, és csak nekünk a csengő. Amikor büszkén vallhatjuk magunkat már majdnem középiskolásként igazán nagynak. Az utolsó napok, a készülődés mindannyiunkat gondolkodásra késztette. Valami véget ér."
Az iskolában 8 évvel ezelőtt kezdődött el az autista gyerekek integrált oktatása. Boros Zsanett két éve dolgozik gyógypedagógusként az intézményben, az évzárón viszont elsősorban szülőként beszélt a jelenlévőknek. A 4 autizmussal élő ballagó gyerekek egyike az ő fia volt.
Boros Zsanett - szülő, gyógypedagógus, Váci Mihály Általános Iskola
“Aggódtam. Vajon ebben az iskolában elfogadják-e, hogy a fiam néha furcsán viselkedik? Vajon fogják-e tolerálni az átlagostól eltérő beszéd és mozgásigényét? Vajon fogják-e érteni, fogják-e szeretni őt? Aztán gyorsan eltelt 8 év. Úgy érzem, az elmúlt időszak nagy kihívás volt mindannyiunk számára.Az iskolának, a tanítóknak, az osztálytársaknak. El kellett fogadni, hogy vannak olyan diákok, akik kicsit mások, akik nem férnek bele abba a bizonyos általunk elképzelt kockába. Meg kellett érteni, hogy az autizmus jól látható jelek nélkül ugyan, de bizony létezik.”
Az évzárón az iskola igazgatója értékelte a tanévet.
Németh Gábor - igazgató, Váci Mihály Általános Iskola
“Az idei tanévben nem kellett átállni online tanításra, ez meg is mutatkozik a tanulmányi helyzet értékeléseiben. Néhány osztály tanulóitól eltekintve a tanév zárása jól, illetve megfelelően sikerült. Örömmel összegeztem, hogy 18 tanulónk lett kitűnő, további 24 tanulónk jeles rendű, azaz egy vagy két jó, négyes osztályzattal végzett. Ez az összlétszám több, mint 20%-a.”
Az évzáró végén három pedagógus vehetett át kitüntetést kiemelkedő munkájáért, és a kitűnő tanulók is dicséretben részesültek.