Családom címmel hirdetett rajzpályázatot az önkormányzat a gyermekek világnapja alkalmából. 145 alkotás érkezett a felhívásra. A rajzkiállítás megnyitóját és az eredményhirdetést tegnap tartották a házasságkötő teremben. A jelenlévőket Nemény András polgármester köszöntötte, majd a Vadvirág Óvoda kis ovisai adtak műsort.
”Ki játszik körbe, táncol az Örzse, piros köpönyegbe’.”
A legjobban sikerült 30 rajz alkotóját díjazták 3-tól 7 éves korig különböző kategóriákban, háromtagú szakmai zsűri véleménye alapján. A kiállítás október elsejéig tekinthető meg a Városháza aulájában.
“Aki a fiatalságba invesztál, a jövőbe is invesztál.”
A szakmai nap ma délelőtt a moziban folytatódott, László Győző nyitotta meg a rendezvényt. Rohanó világunkban folyamatos kihívások érik gyermekeinket, a digitális kultúra mindenhová beszűrődik, fontos, hogy jól tudjanak alkalmazkodni a 21. század elvárásaihoz, ezért kiemelt jelentősége van a jövő nemzedék tudatos nevelésének - fogalmazott az alpolgármester.
László Győző -alpolgármester Szombathely Megyei Jogú Város
„ Az, hogy milyen lesz a jövő, az minket nagyon hamar fog érinteni, hiszen az, hogy mi most hogy segítünk a fiatalságnak a gondjain, problémáin, úgy majd ők lesznek azok, akik minket át fognak segíteni az öregkor nehézségein.”
A program szakmai előadásokkal folytatódott. Pribánszki Mariann viselkedés pedagógus arról beszélt, milyen szerep jut a gyermek szellemi és lelki fejlődésében az óvodának és a családnak.
Pribánszki Marianna - elnök, Gyerkőcökkel Suttogó program
“Én családokkal foglalkozom, viselkedéspedagógus vagyok és nevelési tanácsadó. Én a szülőkkel, a szülőknek a hozzáállását próbálom megváltoztatni, ezáltal a gyerekek is változnak, ugyanis nincs olyan, hogy egy gyereket majd a közösség fog megváltoztatni, pozitív, vagy negatív irányba, tehát az óvodának akkor lesz nagy-nagy jelentősége, ha megfelelő képességekkel, készségekkel rendelkeznek már az óvodába érkezéskor a gyerekek.”
A szakmai programok délután is folytatódtak, a fókuszba a tudatos jelenlét fogalma került, hogy miként tudják azt a pedagógusok a mindennapi, óvodai munka során alkalmazni a gyerekekkel.