A szeptemberi közgyűlés döntött arról, hogy 2025. január elsejétől a SZOVA Bérleménykezelési Osztályának dolgozói munkájukat a Polgármesteri Hivatalon belül létrehozott új irodában folytatják. Az októberi alakuló ülésen pedig a hivatal új SZMSZ-ébe is átvezették a változást. A Bérleménykezelési Iroda az Egészségügyi és Közszolgálati Osztályon belül kezdi meg működését a Városháza 3. emeletén. Czeglédy Csaba, a lakásbizottság elnöke azt mondja, az átszervezés célja a hatékonyabb munkavégzés.
Czeglédy Csaba - elnök, Szociális és Lakás Bizottság
"A SZOVA bérleménykezelői részben szociális feladatot is ellátnak, hiszen a 2153 bérlő közül több mint ezren szociálisan rászoruló, hátrányos helyzetben lévő magánszemélyek vagy családok, ez egy idegen test egy gazdasági társaság rendszerében. A bérleménykezelés alapvetően önkormányzati feladat, csak évek óta ki van szervezve. A hatékonyabb munkavégzést is várjuk ettől, itt lesznek ezen az emeleten, a lakásiroda mellett irodaként fognak működni. Itt lesznek velünk azok a kollégák, akikkel egyébként napi kapcsolatban vagyunk."
Így az információáramlás is gördülékenyebbé válik, átláthatóbb lesz az utasítási és a felelősségi rendszer. A SZOVA Bérleménykezelési Osztályának mind a 18 dolgozóját átveszi a hivatal - ügyintézőket, gondnokokat, bérleménykezelőket egyaránt. Ezáltal hivatalos személyekké válnak, így nagyobb törvényi védelem alá kerülnek. Erre szükség is van, hiszen gyakran járnak el magatartási problémákkal kapcsolatos ügyekben, és fokozottan ki vannak téve az atrocitásoknak.