Pedagógusok gyűltek össze a Weöres Sándor színház aulájában, hogy még több, a tanórákba beépíthető drámapedagógiai elemet, játékot ismerhessenek meg. A programra 5-8.-os osztályfőnököket, pályaorientációs felelősöket vártak, illetve olyan pedagógusokat, akik nyitottak az önismeretre és a drámapedagógiára.
Várnainé Balogh Beáta - történelemtanár, Zrínyi Ilona Általános Iskola
“A Zrínyi Általános Iskolában én évek óta élménypedagógiai módszereket és drámapedagógiai módszereket szoktam alkalmazni. Alapvetően történelemtanár vagyok, de jelenleg 7.-es gyerekeknek az osztályfőnöke is, és úgy gondolom, hogy érdemes akár bármilyen órán az etikától az éneken keresztül,de még akár kémián is egy kicsit más módszereket is bevezetni, nem a kis megszokott is hagyományos porosz módszereket, és úgy gondolom, hogy ezen a mai délelőttön rendkívül jó ötletekkel fogunk gyarapodni.”
A programot Cseri József nyitotta meg. Elmondta, hogy a kamara számára kiemelten fontos feladat a pályaorientáció elősegítése.
Cseri József - alelnök, Vas Megyei Kereskedelmi Iparkamara
“Az világosan látható, hogy a pályaorientáció kérdésköre mind a tanulók, mind a szülők számára egy kiemelt fontosságú kérdés, és hát a gazdaság szempontjából sem elhanyagolható. Ennek a mai rendezvénynek az eredendő célja az, hogy új innovatív eszközökkel próbáljuk a pályaorientáció lehetőségét fokozni abban az értelemben, hogy a diákok illetve a pedagógusok számára egyfajta útmutatással szolgáljunk az érvelési, retorikai készségek fejlesztésére vonatkozólag. Ennek az alapját az szolgálja, hogy tulajdonképpen új módszertanokat, illetve drámapedagógiai eszközöket próbálunk bemutatni.”
Az iparkamara minden évben megszervezi Kisinas táborát, amelyen a Weöres Sándor Színház is rendszeresen részt vesz. A nyitónapon önismereti és drámafoglalkozást tartanak. Innen jött az ötlet, hogy a színház együttműködésével tartsák meg ezt a programot külön is a pedagógusok számára.
Csáki Ivett - pályaorientációs tanácsadó, Vas Megyei Kereskedelmi Iparkamara
“Idén nyár végén találtuk ki, hogy nagyon jó lenne velük egy olyan pedagógus fórumot szervezni, ahol nem a diákoknak, hanem a pedagógusoknak nyújtunk segítséget feldolgozási, drámapedagógiai, illetve kommunikációs téren, tehát, hogy hogyan is kommunikáljunk a mostani generációval.”
A pedagógusok megnézhették az Antigoné című darabot, amit új köntösbe öltöztettek.
A tanárok ötleteket kaphattak, hogyan alkalmazzák a drámapedagógia módszereit az egyes tantárgyak tanítása közben. Meghallgatták Forró Tamás kommunikációs szakember előadását, majd bejárták a színházat.