A Bejczy utcai kormányablakban megnőtt a forgalom az év első hetében, hiszen január elsejétől számos újítást vezettek be az okmányügyintézés terén. Kiss Istvánné névváltozás miatti okmánycseréről érdeklődött az ügyintézőtől, január elsejétől ez is ingyenessé vált.
Kiss Istvánné
„A vezető engedélyem fog lejárni, erről az ügyfélkapun kaptam egy tájékoztatást és teljesen nem értettem, hogy most mi a teendő, ezért információt kértem, amit lerendeztem és felvilágosítottak erről és egyben szeretném megváltoztatni majd a nevemet és ez ügyben érdeklődtem, ezt is elmondták hogy hogyan megy, ez is ingyenes ez évtől.”
Illetékmentessé vált többek között a személyi igazolvány és a lakcímkártya kiadása, az elvesztett okmányok pótlása, valamint az első alkalommal kiadott gépjármű vezetői engedélyt érintő ügyintézés. Az elektronikus úton igényelhető új típusú személyi igazolványokat ez évtől már a külföldön élő magyar állampolgárok is kérhetik.
Szijj Katalin – mb. osztályvezető, Kormányablak Osztály VMK
„Az új személyazonosító igazolvány egy elektronikus tárolóelemet fog tartalmazni, amely tárolóelem tartalmazza elektronikusan a személyes adatainkat, okmányadatokat, TAJ számunkat, adóazonosító jelünket.”
A tároló elem az állampolgár számára lehetővé teszi elektronikus aláírás igénylését. Az igazolvány érvényességi ideje a 12. életévét be nem töltött gyermek esetén 3 év, a 12. életévüket betöltöttek esetében szintén 3 év, míg a 18. életüket betöltötteknél 6 év lesz. Változik az útlevél ügyintézésének illetéke is: eszerint háztartásában nevelő törvényes képviselő esetén a 3 vagy több kiskorú gyermek magánútlevele 500, míg két kiskorú gyermek esetén az ügyintézés díja 1250 forint. További részletes információ a 1818-as kormányzati ügyfélvonalon kérhető, illetve Szombathelyen 3 helyszínen, a Hollán Ernő, a Bejczy, és Vasút utcai kormányablakban kapható.