Hírek

Idősek és fiatalok bújhattak egymás bőrébe péntek délután az Életkorok Játéka vetélkedőn

2023. október 16., 18:39

Idősek és fiatalok bújhattak egymás bőrébe péntek délután az Életkorok Játéka vetélkedőn az AGORA-ban. A Szombathely 2030 (ejtsd: húszharminc) gazdaság- és városfejlesztési program keretében szervezett esemény célja az volt, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz a különböző korosztályok. A virtuális és a való világban is szórakoztató kihívások vártak a versenyzőkre.

Idősek és fiatalok bújhattak egymás bőrébe péntek délután az Életkorok Játéka vetélkedőn

Kétszáznál is többen regisztráltak arra a korosztályokat összekötő vetélkedőre, melynek fókuszában az okos megoldások hétköznapi használatának megismertetése állt. A játékot a szombathelyi önkormányzat szakmai partnerével közösen szervezte.

Barta Balázs - ügyvezető, Pannon Gazdasági Hálózat Egyesület

“Arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy az idősödés az egy lehetőség. Ugye azért már több éve dolgozunk ezen, hogy ezt megmutassuk, hogy ebből milyen üzleti lehetőségek vannak, hogy milyen élvezeti élmény-lehetőségek vannak ebből és ezt szeretnénk most bemutatni.”

A folyamatos kutatásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően az időseket segítő okos-eszközökkel biztonságosabbá és aktívabbá válhat az öregkor. Az egészségiparhoz, a szociális- és idősellátáshoz köthető digitális megoldások fejlesztése az önkormányzat középtávú elképzelései között is hangsúlyos szerepet kap.

Bokányi Adrienn - tanácsnok

“Úgy gondoltuk, hogy legyen kicsit valami formabontóbb, valami teljesen új, és hogyha már az egyik zászlóshajó-projektünk a Szombathely2030-ban az éppen az egészségipar, azon belül is a komplex rehabilitáció, illetve az egészségiparnak és az idősellátásnak a digitalizációja, a digitális megoldásoknak, az okos megoldásoknak a bevezetése, akkor ezt a kettőt valahogyan kapcsoljuk össze, és csináljunk belőle egy olyan élményalapú rendezvényt, ami egy élő vetélkedő, és ahol a különböző korosztályokat is össze tudjuk hozni egymással”

A vetélkedőn közel száz nyugdíjas korú és száz fiatalabb képviselte saját korosztályát, párokba rendeződve. Bokányi Adrienn tanácsnok a nagymamájával nevezett a versenyre.

Bokányi Lászlóné

“Nagyon jól érzem magam! Ez még csak a második játék volt, mindegyik sikerült, úgyhogy nagyon szívesen jöttem el, és örülök, hogy itt lehetek!”

A rendezvényen a fiatalabb és az idősebb korosztályra jellemző tevékenységekhez kapcsolódtak a feladatok - felcserélődtek a hagyományos szerepek. A fiatalabbak ablakot pucolhattak, az idősebbek pedig kipróbálhatták a VR-szemüveget és a játékkonzolokat.

Pintér-Burus Sándorné

“Dobozokból kell kipakolni a megfelelő helyekre… Nagyon tetszik! Izgalmas. Játék… és hát egy ilyen fiatal, aranyos lánnyal-lányokkal, mert kettő vannak… segítők… Nagyon-nagyon-nagyon élvezem.”

A három turnusban zajló versenyen tíz állomáson tehették próbára ügyességüket a résztvevők, miközben olyan okos-eszközökkel is megismerkedhettek, amelyeket a későbbiekben akár a piacra is bevezethetnek.